Hoe krijg ik kattenplas weg!? En hoe voorkom ik dit weer?

Iedereen die last heeft van kattenplas weet dat dit lastig te verwijderen is.
Nu heb ik een onbekende kat die constant op dezelfde plek plast (markeert).
Ik heb 2 katten; 1 kater (geholpen) en 1 poes (nog niet geholpen, wil ik een nestje van, maar nog niet krols geweest). Allebei zijn ze 1 jaar.
Weet iemand hoe ik de plas het beste kan verwijderen, maar nog beter; kan voorkomen dat de kat weer plast.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
dudemeister
6 jaar geleden
voor de stank kan je heel goed baking soda (US) gebruiken, erover strooien, volgende dag opzuigen
absorbeert goed en helpt tegn de stank
Rieneke1
6 jaar geleden
www.leukeennestje.nl Het zal veel schelen als je de poes laat castreren. Het kittenoverschot is al gigantisch.
Overweeg opvangmoeder te worden voor het asiel als je graag kittens in huis wil.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dikke + voor Rieneke1
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Uit de vraag us het mij niet duidelijk of een vreemde kat het doet. Of dat je niet weet wie van je 2 katten het doet. Dan...binnen of buiten? Plek schoonmaken met Uri-go of Urine-off. Beide te koop bij dierenwinkels of dierenarts. (Persoonlijke mening: Uri-go werkt beter) dit maskeert de pis niet, maar breekt het af, waardoor de geur compleet verdwijnt. Bij schoonmaken met bijvoorbeeld zeep, ruik jij het niet meer, maar de kat nog wel. En die pust daar zo weer. Als je de plek hebt schoon gemaakt plaats er dan iets. Bijvoorbeeld een kastje ofzo. Kan tijdelijk zijn. Zodat het onaantrekkelijk wordt voor de kat om daar te gaan pissen.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Hier een link van Uri-go. Met de uitleg van de werking en het verschil met zeep.
http://www.uri-go.com
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@rieneke en @Azalaia
Je kunt beter niet eerst oordelen voordat je het hele verhaal kent.
Ik haal altijd mijn katten uit het asiel. Ook heb ik verwaarloosde katten opgevangen.
Ik castreer altijd mijn katten en poezen en nu wil ik voor het eerst in mn leven een keer een nestje van mn eigen poes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Dudemeister, bedankt voor je reactie, maar dit heb ik al geprobeerd en werkte maar tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@heervoldemort
Het gaat om een vreemde kat.
Het is buiten op de drempel tegen de voor
deur aan.
Ik zal Uri-Go eens proberen. Bedankt!
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik hoor vaker dat mensen geen nestje met kittens zouden moeten krijgen. En dat er al genoeg in het asiel zitten. Als ik bij het asiel op de site kijk. Zijn er nooit kittens. Altijd volwassen katten...sorry die hoef ik over het algemeen niet. Vaak katten met issues (kan niet met kinderen, kan niet met hond, kan niet met andere kat) Een kitten kun je al die dingen leren. Ik heb onze 2 katten ook als kitten gekregen van een vriend waar elk jaar de poes een nestje kreeg. Die kittens waren altijd zo weg. En er is contact met alle eigenaren. 43 kittens door de jaren heen. Er zijn er 5 dood. Ongeluk/ziekte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Heervoldemort
Dankjewel voor je antwoord.
Fijn dat het met me eens bent.
Het is idd vaak zo dat katten in het asiel 'iets hebben'.
Het belangrijkste is dat je de kat voorop stelt en dat de kat gelukkig is.

Antwoorden (1)

Katten hebben een enorme hekel aan de geur van citroen en pepermunt. je kunt een schoonmaakmiddel gebruiken met die geur.
als hij echt hardleers is , Vicks dampo gebruiken. (die je kunt gebruiken als je verkouden bent)

Toegevoegd na 4 minuten:
dit steeds herhalen.
En zeker geen chloor gebruiken; daar komen ze juist op af, vinden ze heerlijk!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+chloor niet gebruiken is goede tip!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dank je wel.
als katten chloor ruiken gaan ze er meteen op af. en als ze de kans krijgen likken ze het zelfs op.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Dudemeister, bedankt voor je reactie, maar dit heb ik al geprobeerd en werkte maar tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi Anke,
Bedankt voor je antwoord.
Ik gebruik zeker geen chloor.
Ik zal eens Vicks proberen. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bij mij werkt het in elk geval wel.
verder gebruik ik allesreiniger met eucalyptus of citroen.
en als je dan ook nog een citroengeranium zou kunnen neerzetten, komen ze volgens mij nooit meer terug! succes!