Als je bedoeld of een algeneter agressief is naar andere vissen kan ik je vertellen dat ie dat niet is.
Hij zit de hele dag aan het glas geplakt om daar het alg vanaf te eten en de overige vissen deren hem helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bedoel meer of een gewone vissenbak geschikt is voor een algeneter. ik heb geen aquarium en er zitten verder ook geen pompen in. alleen steentjes een zuurstofplantje en een kasteeltje. gaat hij dan niet dood als ik hem hierin zet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een algeneter hoort in een tropische bak. Daar heb je natuurlijk wel een pomp e.d. bij nodig.
Als je een algeneter in een bak zonder verwarming zet zal ie zeker dood gaan.
In een vissenkom kan geen algeneter. Deze horen in een tropisch aquarium, en sommige soorten worden gewoon te groot. Eigenlijk is het altijd af te raden om vissen in een vissenkom te houden, omdat deze vaak te klein. Men zegt dan wel dat goudvissen maar een geheugen van 3 seconden hebben, maar dat is broodje aap. Verschillende testen hebben getoond dat een goudvis binnen een dag de weg in een onderwaterdoolhof wisten. Dat zou onmogelijk zijn als ze gelijk vergeten wat ze zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets, maar ook niets zal al je algen van je ruit schoon eten, ook geen algeneters of slakken.
Even met een schoon schuursponsje, klusje van 1 min per week, waar heb je het dus over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk een koudwaterbak... Dan kun je wel een siamese algeneter inzetten (mits je bak groot genoeg is), maar ik zou het niet doen als je guppy's hebt...die algeneter wordt heel groot.
Guppy's zijn trouwens zelf algeneters, zoals alle tandkarpers. Echter wat ze eten levrt ook weer poep, meststof voor de algen dus.... en dat geldt voor alle algenetende dieren die je in je bak zou zetten...

Als je echt een algenetend dier er in wilt, neem dan liever een appelslak... die zijn groot, eten goed alg, zitten ook graag op 't glas, en je hebt er niet meteen een miljoen.

En verder de bak schoonhouden met een schuursponsje (met of zonder magneet), en regelmatig water verversen...dat is ook beter voor je vissen, want teveel mest in het water veroorzxaakt niet alleen algen, het veroorzaakt ook nietrietvorming, wat giftig is voor je vissen...