Wat doe je met een gevonden parkiet?

Er vliegt er hier op mijn werk net een naar binnen, het is duidelijk een huisdier maar hij is vrij bang en moe, heb eerlijk gezegd geen zin om voorrij kosten te betalen als ik de dierenbescherming bel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Ik zou hem mooi mee naar huis nemen. Vogels kan je zo in je binnenzak stoppen. Als ze in het donker zijn, blijven ze rustig zitten.
Ik zou zorgen voor een kooitje (buren, overburen, achterburen) of zelf iets organiseren. Bakje water en parkietenvoer. (Albert Heyn is tot 9 uur open).

Als ik dat allemaal gedaan hebt, komt hij zo snel mogelijk weer tot rust. Morgenvroeg kan ik dan verder zien. Advertentie in de buurtkrant plaatsen, want er is vast iemand verdrietig.

Maar ja, zo zou ik dat doen. Zo'n binnenvliegende vogel komt niet voor niets op je pad.

Toegevoegd na 13 minuten:
Die "t" mag wel weg bij heb(t). Sorry.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wanneer je niet de Dierenbescherming belt, zal het beestje erg veel pijn lijden. Bel gewoon even de Dierenbescherming of breng het beestje (in bv een doos) mee naar het Vogelasiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bel de dierenambu, of beter nog, breng het beestje naar de vogelopvang als je er een in de buurt hebt.
de dierenbescherming rekent geen voorrijkosten, maar zijn vaak alleen tijdens kantooruren te bereiken.
Rieneke1
13 jaar geleden
Breng de parkiet naar het vogelasiel die weten het beste wat ze voor dit vogeltje kunnen doen. De parkiet zal je er dankbaar voor zijn. En bij een vogelasiel hoef je ook niet te betalen.

Succes!