wat te doen nu met onze kat? zie uitleg

ik ben vandaag langs de dierenarts gegaan met onze nieuwe aanwinst waarvan ik de buik verdacht vond.
nu kon de dierenarts ons niet vertellen of ze wel of niet zwanger was :S.
ze was in ieder geval de 6 maanden gepaseert omdat ze volwassen gebit heeft
wat moet ik nu nog doen of kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Afwachten dan maar, denk ik...Het zou kunnen, dat ze bij haar eerste krolsheid gelijk gedekt is, en hoewel het niet zo goed voor haar is (ze is natuurlijk nog niet helemaal volgroeid), gebeurt dit met zwerfkatten regelmatig...Over een paar weken zal de dierenarts je uitsluitsel kunnen geven, of ze inderdaad kittens gaat krijgen, en in dat geval kan je nu alvast in je kennissenkring gaan rondvragen, of er iemand één van de kittens wil adopteren, als die zo'n 12-14 weken oud zijn.

Of, maar dat had je dierenarts eigenlijk zélf ter sprake moeten brengen, je zou kunnen overwegen haar nu te laten steriliseren. Mocht ze ongewenst zwanger zijn, wordt dat ook gelijk afgebroken, en als je niet van plan bent met haar te gaan fokken, zou het er binnenkort tóch van hebben moeten komen.

Heb je haar recentelijk ontwormd? Want wormen kunnen ook een dik buikje veroorzaken, maar dat kan je natuurlijk uitsluiten, als ze ontwormd is.

Een eerste nestje van zo'n jong moederdier is meestal niet zo groot, misschien is dit een troost?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je het niet wilt afwachten maar echt zeker weten dan zou je een echo kunnen laten maken.
Aan de hand daarvan zal je beslissingen moeten nemen in overleg met de dierenarts.
Aponi
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+