Hoe kan ik dit beestje het beste helpen?

Sinds een weekje loopt er een +/- 8 weken oud katje bij ons in de straat. Zondag hebben we met 6 man het beestje eindelijk weten te vangen. Bleek wel handtam, alleen erg schuw. Helaas is een van de buren zo aardig geweest om de hond mee te nemen, en die heeft het beestje weg gejaagd. Nu zit ze regelmatig bij ons in de tuin, en we voeren haar, waarbij ze pas klomt als we een meter of 10 weg zijn van het bakje. Ze heeft 2 grote wonden bij de schouders, en eigenlijk zou ze naar de dierenarts moeten. Weer vangen is niet echt een optie (Nog veel schuwer geworden.

Toegevoegd na 36 minuten:
- in principe willen we wel surrogaat familie blijven spelen -

Toegevoegd na 51 minuten:
ter info: We zijn zondag dus bij het asiel geweest, die weigerden het beestje op te nemen, 'omdat het zondag was'. Na eerdere slechte ervaringen besloten dus NIET verder hun om advies te vragen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

De dierenambulance inschakelen lijkt me wel een optie. Aangezien er sprake is van verwondingen moet ze ook naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mine også.
je zou bij de dierenarts een tabletje kunnen halen dat je door t eten doet
die hebben ze en daar word t beestje slaperig van
en kan e haar naar een dierenarts brengen voor verdere behandeling, t zou zielig zijn het beestje te laten lopen en of lijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aponi
13 jaar geleden
Dit kan je alleen doen als je zeker weet dat het kitten in je tuin blijft. Anders loopt het gegeven ogenblik half slaperig op straat en dat is nog gevaarlijker. Of het verstopt zich omdat ze zich niet lekker voelt.
Rieneke1
13 jaar geleden
eens met aponi!
Je zou ook het dierenasiel even kunnen bellen. Die kunnen misschien een vangkooi neerzetten. Weet niet of de dierenambulance dat ook doet.
Anders weten zij wel wie je dan moet bellen.
Aponi
13 jaar geleden
Bel het dierenasiel, in sommige steden is er een 'gastouderproject' voor verwilderde kittens waarbij de kittens door de dierenarts worden nagezien, ontwormd en gesteriliseerd. Daarna komt de kitten in een tijdelijk gastgezin waarbij het gesocialiseerd wordt. Je kunt jezelf natuurlijk ook opgeven als gastgezin!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is als steeds dezelfde persoon op tijden dat het katje zich laat zien, zich met het diertje bemoei.
Dat is voor het katje het minst bedreigend.
Aan instanties en instellingen heb je weinig, die zijn in mijn opinie vaak vooral goed voor zichzelf.
Als je dit consequent volhoud en NIET gestoord wordt in je "charme-offensief"zal het katje zich op den duur LATEN vangen door jou.
Wij hebben een soortgelijke situatie meegemaakt.
Nadat dat katje zich NA WEKEN heeft laten vangen en verzorgen was ze compleet verliefd op ons en was niet meer van plan weg te gaan.
Zelden heb ik zo een affectie van een kat naar een mens gezien.
Katten voelen/zien/ruiken of je van ze houdt.
Kun je die boodschap overbrengen dan ga je het winnen.
Houd anderen UIT de buurt en handel vooral als die hond een flink eind weg is.
Zolang ze terug komt wordt in de tijd jouw kans groter, je hebt haar vertrouwen blijkbaar al omdat ze ook na de hondenaanval teruggekomen is.
Probeer haar NIET te pakken, dat gaat niet werken.
Pas als ze zich laat opnemen is ze er klaar voor.
De aanhouder wint.
Veel succes.