Is het slim om mijn poes niet iedere week, maar om de week de poezenpil te geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als het een pil is met een werkingsduur van een week en die dus iedere week moet worden gegeven, dan is het zeker niet slim om hem om de week te geven. Je poes kan dan namelijk alsnog zwanger worden, en de pillen die je geeft zijn dan dus nutteloos. Dat kost Jou onnodig geld en je poes krijgt onnodig een medicijn binnen. Dan is het nog slimmer (of minder dom, net wat je wilt) om helemaal geen pil te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

met pillen loop je altijd risico, vergeten, niet werken: en ja hoor dan hebben wij een nestje... beter niet doen: beter de poes laten helpen door de dierenarts en sterilisatie zijn werk laten doen.

als je bedenkt dat het totaal onnodig om hier nu over na te denken, omdat je de poes kunt laten "helpen" waar wacht je dan nog op ?

antwoord op je vraag: nee, dat is niet slim.

wat slim is, is je poes zo snel mogelijk laten steriliseren! dat is slim.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je niet aan de voorgeschreven frequentie en hoeveelheid houdt dan is de pil niet meer betrouwbaar.

Bovendien is de 'poezenpil' er niet een zonder risico's. Gebruik je deze een korte tijd om tijd naar sterilisatie of een nestje te overbruggen dan is er iets voor te zeggen. De pil een langere tijd gebruiken brengt echter mogelijk een hoop narigheid met zich mee. Een veel voorkomend gevolg van het gebruiken is kanker in het voortplantingstelsel en de melklijst van de kat. Wil je dit voorkomen, zoek dan een andere oplossing van anticonceptie voor je poes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zelfs als je de pil netjes wekelijks geeft, kan de krolsheid er doorheen komen zetten, dus 1 x per twee weken is zinloos.

sowieso is de pil een heel slecht idee, gelukkig weigeren steeds meer dierenartsen hem voor te schrijven.
al na 1 x toedienen is het risico op mammatumoren sterk verhoogd, evenals het risico op baarmoederontsteking en diabetes.

castreer je poes, of laat een staafje suprelorin zetten mocht je later nog een nestje willen.
Rieneke1