Is het communiceren van dieren (katten/honden) over de hele wereld gelijk?

Ik bedoel dus als een Russische kat communiceert met een trotse Friese kat gaat die communicatie gelijk op?
Gebruiken ze dezelfde kattentaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze worden niet gehinderd door taalverschillen. Bij vogels echter is wel een soort dialectverschil waar te nemen binnen een ras tussen stadsvogels en vogels van het platteland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heb ik een keer op BBC gezien over Eenden uit Schotland en Eenden uit Londen
Rieneke1
14 jaar geleden
klopt, +

Andere antwoorden (1)

Inderdaad, dat gaat helemaal mis. Een Engelse/USA kat zegt: meow. Een Nederlandse: miauw. Een Russische kat zegt: мяу. En een IJslandse kat: mjálm. Je snapt, dat gaat niet goed als je die bij elkaar zet. Dat wordt een bende.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord die uit de koker van X... zou kunnen komen. Maar je was X... een slag voor.
Nog een maandje inloggen en dan mag ik jou ook een punt geven.
AWM
14 jaar geleden
Dank je. Maar hij kwam uit mijn eigen koker :)
En X ken ik niet ?!? Is dat een grote onbekende?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat je die niet kent ;-0 Zou je nog veel van kunnen "leren". Trouwens op GV ook niet zo bekend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord is in de stijl van Xinix.
oude bekende inmiddels op GV @feedback: ik geef wel even een plusje in jouw plaats
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mag inmiddels ook plussen. Bij deze
zondag
14 jaar geleden
Ja dat zeg je nu wel Antwoordman, en je hebt ook wel gelijk natuurlijk ;-) dus +1, maar katten kennen wel (mensen)talen. Ik ging voor de katten van een Amerikaanse vriend zorgen toen hij naar het buitenland was. Ik realiseerde me eerst niet dat hij hen alle bevelen altijd in het Engels gaf. Dus commandeerde ik ze in het Nederlands met het gevolg dat ze niks deden van wat ik wilde. Pas toen ik overging in Engelse commando's kreeg ik iets gedaan.
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat bedoelde ik dus. En katten kun je heel goed aanleren te reageren op bepaalde woorden hoor. Dat heb je gemerkt.
Daarmee 'kennen' ze geen talen, maar associëren ze klanken.
Mijn kat 'snapt' het woord 'eten' uitstekend! Maar ik had het ook 'poep' kunnen noemen, maakt haar niets uit. Als je het maar vaak genoeg zegt.
zondag
14 jaar geleden
Als jouw moeder je geleerd had dat poep eten betekent zou jij ook komen als ze zou roepen: "Antwoordman, de poep staat op tafel!" Er is dus geen verschil met de katten en de mensen qua begrip van woorden.