Wat te doen in de volgende situatie?

Er staat sinds vanmorgen een hele grote camper in de straat. Niemand weet van wie het is. Hij is hermetisch afgesloten en er zit een hond in. Dat beest zit daar dus al de hele dag in en als er langs loopt blaft hij heel dof.

We hebben de politie gebeld en zij konden niet nagaan van wie de camper was, want deze bleek onverzekerd. De politie wil voorlopig geen actie ondernemen behalve vannacht nog een keer langsrijden.

Ik vind het vreselijk voor die hond, vooral omdat hij totaal niet naar buiten kan kijken en er nergens een raampje open staat. Wat kun je nou doen en wat is wijsheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (12)

ruitje intikken en eten naar binnen gooien, de pelisie heeft zijn kans gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dan gaat ie bijten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doen!
Cryofiel
14 jaar geleden
Als je het juiste ruitje intikt, kun je die hele camper meenemen! Met hond en al! Wel eerst een verzekering afsluiten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en spinning rims
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja jammer dan:p
Misschien heeft de hele grote camper wel een goed ventilatiesysteem en heeft de hond geleerd zijn behoeften te doen op een bak. Dat het geblaf dof klinkt, kan worden veroorzaakt door de goede isolatie van de caravan. Het kan ook zijn dat het baasje met een blok beton om zijn voeten in het kanaal ligt en de hond in nood is. Als er morgen niets is veranderd, zou ik maar weer de politie bellen. Zeg dat als ze weer niets doen, je een klacht gaat indienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest veilige oplossing lijkt me om wat eten naar binnen te gooien, waar je misschien een ruit voor kapot zou moeten maken. Ik zou zorgen dat dit eten veel vocht bevat, zodat de hond niet uitdroogt. Anders moet je misschien een manier verzinnen om water naar binnen te krijgen zodat de hond het ook nog kan opdrinken.

Je kan ook de hele hond stelen maar voor het zelfde geldt is er niets aan de hand en dan wordt jij beschuldigd van diefstal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dierenbescherming inschakelen, die redden ook dieren in afgesloten auto's.
Anders zou ik het zeker doen. Gelijk de deur forceren en hond er helemaal uit halen. Naar het asiel brengen o.i.d.

En filmen hè! Het bewijs zet je op you tube.

Je moet niet wachten tot ie niet meer blaft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke plus van mij!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet wachten, gelijk de dierenbescherming bellen!!!
een camper is nooit hermetisch afgesloten, deze heeft altijd ventialtie anders zouden de bewoners de nacht niet overleven.
het is ook nog niet bloedheet.
beschouw een camper als een huis, als een hond de hele dag in huis blaft maak je je ook nog geen zorgen, wel als ze de volgende dat nog niet thuis zijn geweest.
Maak je je het is geen klein autootje wat bij 28 graden in de zon staat met zijn raampjes dicht.
Bovendien als ze een raampje open zouden laten staan staat die camper er niet lang meer ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loenie kmoest ff het nr opzoeken beneden maar bel de dierenambulance 06-11295306 en leg t probleem voor,ze zullen evt met dierenbescherming nagaan wat er aan de hand is en indien nodig de hond meenemen! Je laat n hond toch nt zolang in n camper,das al dierenmishandeling op zich.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na 24 uur de politie weer bellen dan moeten zij er wel wat aan doen omdat die camper er maar 24 uur op dezelfde plaats mag staan .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen weisheid ervoor. Je kan gewoon afwachten..
Anders had politie allang een wijsheid gedaan..
Sorry maar wacht maar gewoon af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan alleen de politie en/of dierenbescherming inschakelen.. De deur forceren zou ik niet doen ( al is het wel zielig voor de hond ). Maar een hond is een hond.. Als de politie nog geen stappen onderneemt kan je ze alleen maar nog een keer bellen en blijven bellen totdat ze wel actie ondernemen.! Succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien niet helemaal eerlijk maar je kan ook de politie bellen en zeggen dat er rare geluiden uit de camper komen en je weet niet of dat van een mens of een hond is ik denk dat ze dan wel komen hoor en wil wel mijn voorganger even zeggen dat een camper idd net een huis is maar als je heel de dag weg bent moet je geen hond nemen dit is zielig ik zou ook dolgraag een hond hebben maar ik werk heel de dag en dat is niet acceptabel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerst zou ik meerdere mensen optrommelen om de politie plat te bellen, geen resultaat dan de dierenambulance erbij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dierenbescherming bellen, die ondernemen wel actie. Al dan niet in samenwerking met de politie.