Waar kan je heen met een kikker die je tussen de net geïmporteerde plantjes uit Vietnam vindt?

Toegevoegd na 37 minuten:
Is er een organisatie die exotische kikkers opvangt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan waar de kikker zin in heeft. Je kunt hem mee uit nemen naar de Efteling, of naar Blijdorp...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
^ whahahahaha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duinrell lijkt me een beter plan, daar kikker je van op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, heerlijk ad rem!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kan je een foto uploaden van je kikker om de soort te bepalen. De reden dat je niet zomaar organismen (en dus ook planten!) mag importeren uit een ander land is om te voorkomen dat ziektes kunnen worden verspreid (planten en dierenziektes), of dat een organisme in het land geen natuurlijke vijanden hebben. Je mag daarom dieren uit een ander land zeker niet zomaar in de vrije natuur uitzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
PAS OP! dat het niet om een giftige soort gaat, sommige tropische kikkers zijn dodelijk giftig!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou denken dat je in eerste instantie contact moet leggen met een organisatie die zich bezighoudt met de veiligheid van dierenimport, omdat het in eerste instantie nog even niet gaat om het welzijn van het kikkertje, maar om de vraag of hij/zij ziektes meedraagt die gevaarlijk kunnen zijn voor mensen, dieren of planten in Nederland. Ik heb geen verstand van dit soort dingen, maar de NVWA is denk ik de organisatie die je moet hebben, zij houden zich bezig met het controleren van import (van dieren, planten, goederen, etc.).
Je kan ze natuurlijk altijd gewoon even bellen (0800-0488) om te vragen of je bij hen moet zijn, zij zullen anders denk ik wel weten bij wie je wel moet zijn.

Het beste antwoord

Neem eens contact op met iguana.
Zij vangen reptielen en amfibieën op.
Ook uitheemse dus...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dierentuin of een reptielen speciaal zaak. Anders weet de dierenambulance het ook wel waar je het best heen kan, bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Inderdaad, ik zou de dierenambulance bellen, die weten vast wel raad.
Ik zou contact opnemen met een dierentuin. Misschien dat zij zelf de kikker niet direct willen hebben, maar mogelijk kennen ze wel een instantie die hem wel op kan vangen. Maar pas wel op met het hanteren, mogelijk is de kikker giftig!