Waarom fluit mijn kanarie plots niet meer

Mijn kanarie fluit plots niet meer weet iemand oplossinsen want eerder floot hij veel en je kon hem op zolder nog horen maar nu piept hij soms iets ps krachtvoer helpt niet en in de rui is pietje ook niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.1K

Antwoorden (3)

Ik weet, het klinkt gek, maar dit verhaal is echt (onlangs) gebeurd. Ik ben elektrosensitief en was gevraagd door iemand om bij haar thuis de situatie qua gepulseerd straling (gsm, dect, wifi) eens op te komen meten. Dit heb ik gedaan en naar aanleiding van mijn advies is een en ander afgeschermd. Ik kom daar twee weken later weer en het was me daar een herrie, er zat een kanarie die wel heel erg vrolijk was! Ik dacht dat ze sinds kort een vogeltje had. Nee die vogel had ze al jaren maar hij floot nooit meer.

Misschien speelt dit bij jou ook, is de hoeveelheid straling van dect, wifi, gsm, draadloze printer, babyfoon (eventueel deze apparaten bij de buren, de straling gaat overal dwars doorheen) zo toegenomen dat jouw vogeltje er geestelijk door heen zit. Je kunt dit testen door de kooi voor een gedeelte af te schermen met aluminiumfolie. Zo dat er nog wel wat licht in de kooi kan komen maar zo min mogelijk straling. Bijvoorbeeld de opening naar het raam laten wijzen (tenzij er een mast dichtbij staat natuurlijk, de positie van de masten vind je op antenneregister.nl).

Ik ben benieuwd, mocht je vragen hebben dan moet je me maar mailen. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan zijn dat de rui begint, als je kanarie de rui goed doorloopt fluit hij daarna weer lekker door.
12 jaar geleden
Het kan zijn dat de kanarie zich niet prettig voelt, door idd de rui of dat het beestje ziek is.
Misschien heeft het beeste een koutje gevat ze mogen ook niet in de buurt staan van een raam of deur mag absoluut niet tochten. Ook vergeten mensen ze vaak mineralen en vogelgrit te geven. Ook elke dag vers water is gewilt. Hopelijk fluit hij snel weer