Waarom stappen honden nooit in hondenpoep?

Want ons is het allemaal wel eens (bijna) overkomen. Maar heb nog nooit meegemaakt dat een van de honden in hondenpoep stapte, zelfs niet in het donker. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je geeft je eigen antwoord (al was je je daar niet van bewust).
Er zijn echt toch mensen die het nooit overkomt en er zijn mensen die het regelmatig hebben. Mensen die goed kijken waar ze lopen stappen ook nooit in hondenpoep, het gebeurt je altijd als je even afgeleid bent of breed loopt te kletsen of te bellen.

Honden letten gewoon wel op waar ze lopen
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat hun neus al lang geroken heeft wat er ligt voor hun voeten het bereikt hebben....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ik vind dit geen bevredigend antwoord, omdat de geur van poep voor een hond niet vies is, maar slechts ervaren wordt als visitekaartje. Als sommige honden er hun neus niet voor ophalen om het ook nog op te smikkelen, snap ik niet waarom ze er niet doorheen zouden lopen.
Je krijgt geen min hoor. Ik heb ook geen idee waarom ze het wel eten, wel er aan ruiken, maar het niet betreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien voelt het wel vies tussen hun tenen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind chocolademousse ook wel heel lekker ruiken en smaken...
Ivana
12 jaar geleden
Ze lopen ook door blubber, dus kan het 'vies voelen' geen oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar heb je een punt...