hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een konijn mag?

ik wil graag een konijn en heb al een hok enz...
maar ik mag geen
weten jullie iets wat mijn vader kan overtuigen?
we hebben eerder al 3 konijnen gehad maar ik moest daar alleen voor zorgen elke morgen in welk weer dan ook moest ik naar buiten en mijn zussen aaide hun konijnen bijna niet meer maar mijn vader had ze op een dag toen wij nog aan het slapen waren weg gegeven en ik ben daar nog altijd verdrietig om
dus ik wil graag een konijn of twee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom had je vader die konijnen weggegeven? Dat zal hij niet zomaar gedaan hebben. Wat is er nu anders dan toen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het ofwel was omdat alleen ik voor 3 konijnen moest zorgen ofwel omdat mijn kleine zus een klein beetje alergisch was maar ze had haar konijn een paar keer op haar kamer laten lopen en daardoor kreeg ze er last van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou nu toch ook alleen voor ze moeten zorgen? En je kleine zus zal toch nog steeds allergisch zijn? De enige manier om je vader over te halen is door een duurzame oplossing te vinden voor de problemen die hem er destijds toe bracht de konijnen weg te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar het gaat al heeel wat beter met mijn zus en nu gaan zij ook mee helpen met de verzorging
maar het mag alleen nog niet :O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hadden je zussen de vorige keer niet ook beloofd om voor hun konijnen te zorgen? En op het laatst aaiden ze hun konijnen niet eens meer! Waarom zou je vader geloven dat dat nu anders zal zijn? Wat betreft je allergische zus: natuurlijk gaat het nu beter met haar! Ze is allergisch voor konijnen, dus als er geen konijnen zijn, gaat het beter. Als er weer konijnen komen en ze gaat er wel voor zorgen, dan komt de allergie gewoon terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee! want mijn vader zei: je mag er mee spelen niet op je kamer houden en ook niet dicht bij je gezicht!
maar dat deed ze niet dus daarom kreeg ze er last van
en haar exema is bijna weg en dan mag ze wel konijnen(van de dokter)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel mijn kleine zus deed WEL al die dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en nee ze hadden het niet beloofd

Antwoorden (3)

Schrijf een brief me wat je deze x wel zou doen van wat je eerst niet heb gedaan.
Dan weet hij dat je beseft wat je fout hebt gedaan. Maar brieven schrijven helpt veel maar maak hem daarin vooral duidelijk wat je zal verbeter aan de verzorging in opzichte van de vorige x

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook aan je vader voorstellen, dat je een tijd lang ergens verantwoordelijkheid voor zult dragen. En dat je zo wilt bewijzen dat je het aankunt om zelf voor het konijn te zorgen.

Bijvoorbeeld dat jij bepaalde planten in huis elke dag water gaat geven. Of dat je zelf gaat zorgen dat een taak in huis (of je huiswerk) zonder mopperen en aansporen elke dag gebeurt. En dan drie weken lang ofzo. Als je het echt wilt, lukt het je, en wie weet wil je vader zich daardoor laten overtuigen.

Ik zou trouwens wel even goed aan je vader vragen waarom hij eigenlijk geen konijn meer wil. Ik ben er vanuit gegaan dat het is vanwege de verzorging. Maar als het voor de geur is ofzo, dan slaat de bovenstaande tip nergens op... Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat je vader gelijk hebt om niet weer een konijn te nemen.
Als je weer een konijn hebt moet je ook in weer en wind het konijn/de konijnen verzorgen.
In het begin zal je graag er voor zorgen maar ik vermoed dat je na uiterlijk 3 maanden er al veel minder zin in hebt en zeker als het koud en nat buiten is. en dan moet het konijntje weer weg,das toch niet leuk voor het nijntje??