Waarom reageert onze kat op bepaalde toonhoogtes in gefluit?

Niet op een muziekinstrument, maar gewoon door de lippen.

Die reacties zijn dan bijv. omdraaien tijdens het slapen spontaan wassen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

je katten zijn niet gewend dat je fluit, dus die kijken daar wel even van op: wat doet het mens nu gek?
dat wassen is overspronggedrag, dat doet een kat wanneer hij niet weet wat hij nu met een situatie aanmoet.
katten vinden het fijn als alles via geordende paden verloopt, ze houden niet van gekkigheid zoals fluiten.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké dat is een betere uitleg dan mijne maar katten reageren toch ook op klanken? Maar jij hebt overal goede redenen :-)
Rieneke1
11 jaar geleden
tuurlijk reageren katten op klanken, zolang ze niet doof zijn tenminste.
maar de gewone huiselijke klanken zijn niet van belang.
het zijn juist de vreemde geluiden die ze doen opkijken.
Ivana
11 jaar geleden
Xbokser voor zo'n goed antwoord mag je er dan ook wel een puntje bijdoen!
+

Andere antwoorden (1)

Een kat reageert gewoon op Klanken zoals als je zegt psstppts zoiets zoals katten fluitjes en hondenfluitjes dus niets ernstig lijkt mij :-)