Waarom laten mijn 3 poezen hun eten staan?

Ik heb al vanalles uitgeprobeerd, bekende merken,zakjes uit Aldi,tonijn uit blik, zalm uit blik. De drie dames halen hun neus op en lopen er hooghartig aan voorbij. Droge brokken staan er wel altijd maar ook daar eten ze met lange tanden van.
Graag raad aub,
groeten van hun bediende :p

Toegevoegd na 2 minuten:
het heeft niks te maken met dat ze geen honger hebben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
13 jaar geleden
zijn ze verder wel tierig?
zijn ze gecastreerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn alle drie gesteriliseerd
Rieneke1
13 jaar geleden
ok, en zijn ze verder wel opgewekt en wakker en speels?
is het alleen het niet- eten?
hoe lang duurt dit al?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn opgewekt,ze zijn speels en heel erg wakker haha
soms eten ze en dan weer niet en kijken ze me hooghartig EN verwijtend aan met zo een blik van:"pff heb je niks anders" wij lusten dit niet.

Het beste antwoord

Kies eens voor een beter merk uit een dierenwinkel. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Kwaliteit is beter, kat heeft er minder van nodig, gaat er beter uit zien, heeft minder ontlasting. Vergeet niet te vragen naar een niet goed, geld terug garantie. Er zijn namelijk merken die dat hebben, zoals Pro Plan.

Qua natvoeding zou ik me helemaal niet druk maken. Gewoon weglaten wanneer mogelijk. Anders een prima alternatief zoeken, wat smakelijker is dan "prut in een zakje". Shiny Cat bijvoorbeeld, da's echt "what you see is what you get".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien lusten ze het allemaal niet ga anders even naar de dierenarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onze poes heeft dat ook een poosje gehad. Gewoon één soort geven, en als ze niks eten ondervinden ze zelf de consequenties ervan. Ze zullen zichzelf heus niet laten doodhongeren hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mis. Een kat kan het wel degelijk zover laten komen dat er in ieder geval gezondheidschade ontstaat.
Rieneke1
13 jaar geleden
idd suzy, leververvetting kan al na een paar dagen toeslaan, en kan onomkeerbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mijn poes gelukkig niet gebeurd
Rieneke1
13 jaar geleden
vooral dikke poezen lopen risico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@happylife: belt zo'n pension jou als het niet goed gaat, of hoor je dat pas achteraf?
Je schrijft "zakjes uit Aldi". Heb je wel eens een ander merk geprobeerd? Mijn kat lust ook niet alle merken, als ik bv Tompoes haal, verhongert ze liever dan dat ze het opeet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijne lust juist alleen maar aldi,
AH of Jumbo of Emté of Bas vd Heijden laat ze echt staan
Ja, katten zijn heerlijk eigenwijs. Mijn katten kunnen er ook wat van. Gek wordt ik er soms van. De een lust dit merk niet en de ander dat merk. Nu koop ik felix en dan geen vis smaken, maar vleessmaken. Dit gaat goed. Er is er een bij die zeer kieskeurig is en ook dit weleens laat staan. Dan zeg ik tegen hem: jammer joh, morgen is er weer een ander smaakje. Hij ziet er niet ondervoed uit en de volgende dag een hij weer netjes. Ik denk dat je een aantal merken moet gaan uitproberen, wel alle katten het zelfde merk geven, anders wordt je er helemaal gek van. Succes met de dames.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel herkenbaar :) Oke, ik zal me schikken naar hun wensen ;) Mooi gezegde is: honden hebben een baas en katten hebben een bediende ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal waar.
royal canin heeft voer voor kieskeurige katten.
ik geef het hier als snoepje, en ze vinden het heerlijk!
wat het natvoer betreft, lang niet alle katten zijn hier wild van.
toch is het van belang dat ze genoeg vocht binnenkrijgen.
is het een idee om ze naast de brokjes wat versvoer te geven?
je kan kompleet vers voer geven, of zelf wat varieren.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Exigent heet het, voeding voor kieskeurige katten van Royal Canin. Er zijn tegenwoordig 3 soorten; met een lekkere geur, met verschillende vormen brok en een lekkere smaak.
Rieneke1
13 jaar geleden
klopt, was vergeten de naam er bij te zetten, bedankt!
Mijn eerste tegenvraag is zijn ze te dun?Katten kunnen kieskeurig zijn laten we dat voorop stellen maar als ze niet te dun zijn zou ik niets veranderen.
Zijn ze wel te dun dan is het eerste wat je kunt moet controleren is waar staat het eten? Het hoort op een rustige plek te staan, niet naast een druk belopen route niet op de tocht maar ook niet te dicht bij de kattenbak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet gewoon proberen ander voor te kopen en als dat ook niet lukt moet je er misschien katten snoepjes tussen doen of je neemt een handje met voer mee waar je kat zit en je legt het voor hem neer en je doet een paar stappen achteruit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn kat had een paar maanden geleden ineens dat ze niks meer at, en ook zag ik haar niet drinken. Ook liep ze slomer dan normaal.
ik ben na een paar dagen toch maar de dierenarts gegaan, die heeft vocht toegediend, extra lekker en voedzaam voer meegegeven, en een flesje medicijn tegen misselijkheid.
wat het geweest is weet ik niet, maar thuis begon ze meteen te eten. opluchting.

maar 3 tegelijk ziek lijkt me sterk.