Kan ik ergens katten-shampoo kopen?

Toen ik vanmorgen ging douchen had ik de badkamer deur open laten staan... En wat stond er ineens naast me in de douch.... Mijn kat !!!

Hij vond het zo leuk hij speelde met het schuim van de shampoo en liep de hele tijd door de straaltjes van de douch en ook als ik met mijn natte handen door zijn vacht ging vond hij dat echt fijn...

Het was zo leuk om te zien dat ik katten shampoo wil kopen zodat ik hem kan in soppen en hij ook weer met het schuim kan spelen (,want als ik het met gewone shampoo doe is het misschien niet goed voor het katje.)
Weet iemand misschien of ik dat gewoon bij de dierenwinkel kan kopen? En zou het kwaad kunnen als ik zo nu en dan de douch voor hem aanzet om met schuim te spelen enz?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Antwoorden (5)

Als je er van uit gaat dat veel cosmetica op dieren wordt getest kun je je misschien ook wel voorstellen dat elke ph neutrale en ongeparfumeerde shampoo goed is voor een dier.
Wil je specifiek dieren shampoo dan kun je dat bij de dierenarts, dierenspeciaalzaak of welkoop halen.
Of er een speciale shampoo voor katten is is mij niet bekend maar dierenshampoo is er zeker en die voor paarden is heel goed voor mensen met lang haar te gebruiken.
Let er alleen goed op dat de shampoo niet te veel parfums en andere toevoegingen bevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kattenshampoo geen idee, maar er is wel baby shampoo en die prikt niet in de oogjes.
Die malle kat van mijn dochter doet het ook en hij springt zelfs in de wastafel als ze haar tanden gaat poetsen. ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kattenshampoo is onzin, omdat katten dat absoluut niet nodig hebben.
Katten houden zichzelf schoon, en dat is genoeg.
Mocht je een kat hebben die het leuk vind om bij je onder de douche te staan (wat ik echt heel bijzonder vind), berg dan even je eigen douchegel en shampoo op, en laat 'm spelen met het water.
Da's leuk, en da's genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mijn idee ook, +
er is wel speciale kattenshampoo te koop. Dit wordt veel gebruikt om raskatten te wassen voor een show.
Ik zou je echter niet aanraden om je kat steeds met shampoo te wassen. Dat is op lange duur absoluut niet goed voor zijn vacht en huid.

Speel gewoon lekker met hem onder de douche met enkel water, misschien vind hij het wel leuk om in het straaltje van een klein waterpistooltje te springen of zo.
Aponi
13 jaar geleden
Je kan je kat beter niet wassen met shampoo. Hiermee haal je het beschermlaagje van de haren af en die beschermen de kat juist. Helaas moeten sommige katten wel gewassen worden, dit zijn de haarloze katten.......maar eerlijk gezegd vallen die katten bij mij onder de categorie gehandicapt. Dat deze katten gefokt worden........het is mij een raadsel.