Wat is dit voor plek bij mijn kat?

Mijn kat loopt nu 2/3 weken met een open plek op zijn poot. Het gaat er steeds vreemder uit zien. Eerst was het rood/kale plek. Nu lijkt het vlekjes/bultjes te hebben. Hij blijft er ook aan liggen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5K
Rieneke1
5 jaar geleden
Wanneer was je van plan naar de dierenarts te gaan? Vermoedelijk gaat het niet over door er hier een vraag over te stellen. Hoop dat je niet langer wacht maar maandag als eerste bij de dierenarts zit.

Antwoorden (1)

Deze plekken kunnen begonnen zijn door jeuk e/o pijn. Het kan bv door een voedselallergie komen of door vlooien. Hiervoor moet je even naar de dierenarts gaan en vertellen wat je weet , al 2 à 3 weken en steeds likken aan deze open wonden.
Mogelijk moet je over op ander voer of krijg je een zalfje mee, maar het kan ook een irritatieplek zijn door vlooien en dan moet je niet alleen de kat behandelen maar je hele huis schoonmaken.

Advies:
Als je niet weet wat er is, wacht dan voortaan niet meer zolang. De kat heeft pijn e/o jeuk daarom blijft hij eraan likken. Bel dan de dierenarts, vraag advies en laat de kat onderzoeken.