Hoe kan ik bij puppies vlooien weg krijgen?

Wij hebben drie puppies 4 weken oud, ze hebben vlooien, hoe kan ik die weg krijgen, ze mogen niet met gif worden ingespoten wat dan wel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Honden van welke leeftijd ook mogen nooit bespoten worden met gif.....

Antwoorden (3)

Bij de dierenarts kun je pipetjes kopen van een goed merk voor je pups zoals Advantage of Stronghold,dit is eigenlijk het enige dat helpt.
Let er ook op dat de pups ontwormt worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je conqie en voor de aanvulling. Klopt wat je schrijft,zo was vroeger Frontline goed,maar dit werkt nu ook al niet meer voldoende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frontline werkt net zo perfect als vroeger. Echter sinds iedereen en dus niet exclusief de dierenarts frontline mag verkopen is het volgens de da niet. Meer..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cica, Ik dacht dat er ook een vlooienmiddel is voor jongere pups,weet alleen even niet welke dit is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@conqie, Ik weet het niet zeker,ik denk dat Cica het wel zal weten.
Gewoon de ouderwetse vlooienkam
Na elke kamstreek de kam uitspoelen in een schaaltje zeepsop
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan je puppy wassen met speciale vlooien shampoo, dit hebben wij ook met onze pup gedaan.. zorg wel dat het een beetje lekker warm water is anders dan hebben ze het echt heel koud en gaan ze waarschijnlijk trillen en piepen.
De shampoo werkt op de hond zelf heel goed, daarna kan je hem het beste nog even kammen met een vlooien kam.

Als je nog vlooien ergens in de bank of ergens anders in het huis vermoed kan je altijd nog een vlooienspray bus kopen voor meubels etc. wel moet je dan iets van 1 uur je huis zo laten met de ramen open en niemand binnen. Deze stof in de spuitbus is namelijk niet erg goed voor mensen of andere dieren om in te ademen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je tegen vlooien spuit, vooral de plinten, kieren, achter de kasten en onder de bedden. Alles goed afsluiten en een paar uur wegblijven. Ook de dieren mee naar buiten. Let op met een aquarium, dit goed afdekken zodat er geen lucht met gif bij het water kan komen. Daarna zeer goed luchten.
en eerst goed stofzuigen, en de stofzuigerzak natuurlijk meteen buiten weggooien. stofzuiger ook inspuiten