Wat kun je aan een traanoog van een kat doen?

Onze poes had toen ze kitten was katten niesziekte gehad. Met medicatie heeft ze het gelukkig overleefd, maar t overblijfsel daarvan is dat 1 oog steeds traant, geen zuiver oogwater, maar troebel.
Ik heb met kamillethee en gedestilleerd water geprobeerd maar het help niet.

Ze krijgt elke dag klein beetje kattenmelk waar ze dol op is
Kan dat leiden tot traanogen?
De andere katten hebben daar geen last van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

ook hier een poes met een traanoog.
ik gebruik traansmeerremover van beaphar, dat werkt echt super!
te koop bij de dierenspeciaalzaak.

het al dan niet geven van kattenmelk heeft hier niets mee te maken, dat kan je gerust blijven geven.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is waarschijnlijk toch een overblijfsel van het virus. Gewoon iedere keer heel voorzichtig schoonmaken met een watje met gekookt water. Alleen schoon deppen niet wrijven want dat geeft alleen maar meer irritatie.

Je zou nog even langs de dierenarts kunnen gaan om te laten kijken of haar traanbuisje niet verstopt zit of dat het oog ontstoken is. Maar als het virus het probleem is geweest is het meestal chronisch en is er weinig aan te doen, zalf heeft dan ook geen zin.

Ik weet niet of ze, behalve het oog, zo nu en dan nog niesziekte verschijnselen heeft. Sommige katten blijven dit na de ziekte nl houden. Er is wel een nieuw middel dat erg goed schijnt te helpen. Weet even de naam niet, zou ik na moeten vragen. Weet alleen dat er erg veel citroen in zit.
Aponi
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een + voor je antwoord.
Wil alleen nog even melden dat 't gekookte water afgekoeld moet zijn eer je het gebruikt. Klinkt logisch maar er zijn écht nog mensen die denken dat ze 't ook zo heet moeten gebruiken..
Aponi
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Je vergeet wel eens dat het voor sommige mensen niet logisch is :)