Komen er ook goudvissen voor in zee?

9 jaar geleden
3.8K
Rieneke1
9 jaar geleden
Nee, zoetwatervissen leven niet in zout water.
Ivana
9 jaar geleden
Geen goudvissen, maar wel zoutwatervissen met dezelfde kleur.

Het beste antwoord

Een goudvis is een zoetwatervis. Net als alle andere zoetwatervissen kan een goudvis niet overleven in zout zeewater. Dit is overigens niet geheel waar. Een goudvis sterft niet direct als hij in de zee wordt losgelaten. Er zijn zelfs goudviseigenaars die hun goudvis even in een kommetje met zout water leggen als ze ziek zijn.

Maar hoe komt het dat een zoetwatervis niet langdurig kan overleven in de zout water? Ten eerste is het belangrijk om te weten dat zoetwatervissen en zoutwatervissen biologisch van elkaar verschillen. Een zoutwatervis drinkt veel meer water dan een zoetwatervis en heeft speciale nieren om al het zout te verwerken. Een zoutwatervis moet meer drinken, omdat de vis anders uitdroogt. Zeevissen hebben constant dorst. Zoetwatervissen drinken niet zoveel, omdat er niet veel zout in zoet water zit. Zoetwatervissen hebben nooit dorst
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plusje, maar ik heb medelijden met de goudvis die even in een kommetje zout water wordt gelegd. Lijkt me rampzalig voor z'n kieuwen!