Hoe leer ik mijn kitten af om te bijten?

Ik heb alles al geprobeerd, een flinke tik helpt niet en ook de plantenspuit niet. Wat kan ik nog meer doen of gaat dit vanzelf over. Zijn nagel heb ik al kort geknipt zodat hij me niet meer open kan krabbelen. Het is wel een lieverd hoor maar wel erg pittig beestje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

waarschijnlijk te jong in huis gehaald?
katjes leren als het goed is, tussen week 7 en week 13 om te gaan met grenzen.
dat leren ze al spelend met moeder en nestgenootjes.
als je je katje die mogelijkheid ontneemt, krijg je te makken met bijten en krabben.

een flinke tik geven is het domste wat je kan doen, of het nu een kitten of volwassen kat betreft.
zo kweek je een bange neurotische kat.
ook van de plantenspuit ben ik geen voorstander.

om te beginnen: handen zijn om mee te aaien, niet om mee te spelen.
spelen doe je met een touwtje of hengeltje.
als het kitten toch je hand te pakken krijgt, verstar je tot je kans ziet je hand terug te trekken.
negeer het kitten vervolgens eventjes.
de boodschap is: bijten of krabben betekent dat het uit is met de pret.
wees consequent en volhardend, dan zal het kwartje vallen bij de kleine.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit keer heb ik er niks aan toe te voegen Rieneke.
Vette plus, en wat mij betreft het ultieme antwoord.
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt skusme :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 ;-))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!!!!
Ivana
13 jaar geleden
En ook van mij.... +1
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt! :)

Andere antwoorden (3)

Ja mijn kitten doet dat nu ook, maar hij is gewoon speels. Het bijten doet geen pijn (het krabben wel soms).
Ik laat hem gewoon een beetje zijn gang gaan, want ik denk dat het hem wel overgaat als die ouder word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef de kat meer speeltjes, en een tikje over de neus als hij wat doet wat niet mag. En dit wel continu volhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat mag je nooit bestraffen met een tik....dit zal een kat nooooit begrijpen en eerder problemen opleveren.
Wat voor beten zijn het???
Katten hebben verschillende beten ,waaronder ook liefdesbeten,dus vraag me af waneer dit gebeurd