Hoe oud kan een "reuze" hond maximaal worden ?

Met reuze hond bedoel ik een hond zoals die van mij , 65 (echte) kilo`s , ras cane-corso .
Hij is deze zomer 13 jaar geworden , maar iedereen begint me nu ziek te maken door te zeggen dat ik me maar beter kan gaan voorbereiden .........
dus graag in jullie antwoorden , verhalen over grote honden die wel 20 zijn geworden .
of worden dit soort monsters echt maar maximaal 12/13 jaar oud .....

Toegevoegd na 39 seconden:
voor de extra info ..... dit is hem en hij heet NERO

Toegevoegd na 6 minuten:
laatste info .....geen overgewicht volgens de dierenarts , geen staar of gehoor problemen , geen huid problemen wel veel last van de gewrichten ..... heeft ook 8 jaar geleden een (succesvolle)meniscus operatie gehad

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Je bent bezig een record te vestigen, wellicht heb je de goede voeding te pakken (deze heeft een zeer grote invloed op de levensverwachting van wel 30%)
Wij hebben ook zo een lievert gehad, in opvang , heet nu ook Nero,
hij wilde graag met onze Cairns spelen , was nog jong en besefte dus niet dat hij wat groter was, ik had hem zeer graag willen houden.
Uit onze ervaring als fokkers en opvang op niet commerciele basis weten we dat vooral voor de gewrichten toevoeging van glucosamine (HEMA) je hond erg kan helpen, naast metacam(dierenarts), laatste alleen bij ontstoken gewrichtenen in overleg met de dierenarts.
Steengoed dat je hond nog niet eens staar heeft.
Ook wij hebben door goede zorg honden gehad die ruim 2X de levensverwachting gehaald hebben, dat vereist echter wel speciale zorg, die zul je hem vast gegeven hebben.
Het klinkt vreemd, maar vermeid vooral operaties met narcose, dat is slecht voor de rest-levensverwachting van je hond.
Aan je verhaal te horen is er geen aanwijzing dat je hond snel gaat stoppen, trap alle records maar aan gort en geen je hond maar veel liefde en zorg, want dan zijn ze gelukkig en vergeten te sterven, omdat het leven dan veel te leuk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Prachtige hond heb je! Ik zou je ook graag blij maken met een verhaal dat hij minstens 20 jaar gaat worden, op onderstaande site wordt echter gemeld dat hij echt niet heel veel ouder gaat worden dan hij nu is....sorry :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grote honden hebben een lagere levensverwachting dan kleinere.
al googlend kom ik voor de cane corso een gemiddelde levensverwachting tegen varierend van 7 tot 11 jaar.
dat jouw hond 13 is, geeft wel aan dat jij een goed exemplaar in huis hebt, waar uitstekend voor gezorgd wordt.
ik hoop dat hij nog een tijd mee mag gaan!
Rieneke1
13 jaar geleden
De gemiddelde leeftijd voor grote honden is rond de 10-12 jaar en dan is het nog afhankelijk van het ras.

Maar gelukkig bestaat er geen gemiddelde hond, dus ik zou me maar geen zorgen maken. Als zijn tijd is gekomen, is zijn tijd gekomen.

Ik ken iemand met een teckel van 24 jaar! Behalve dat het beestje doof en blind is, heeft hij nog gewoon plezier in het leven.

Geniet maar van je hond en laat je niet gek maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de oudste (grote) hond die ik tot nu ben tegengekomen was een uit de kluiten gewassen rottweiler van 18 jaar. Dit is erg uitzonderlijk, maar niet onmogelijk. Maar, don't get your hopes up, als het zn tijd is, is het zn tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt een schoothondje :-)
Als ie nog zo fit is, wie weet hoe lang ie nog heeft? Laat jullie tijd niet verzieken door zorgen.
Misschien gaan jullie gewoon een record neerzetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt idd een gouwe ouwe in huis. Volgens de statistieken worden ze maar 9-11 jaar. maar ze zouden ook maar tot 50kg wegen., de jouwe is beduidend zwaarder,dus heb je kans,dat hij op het gebied van leeftijd ook een uitzondering is en wordt. Trouwens een prachtig en imposant dier!