Ik ben 14 jaar en ik wil graag honden gaan uitlaten om wat bij te verdienen. Wil iemand zijn ervaringen met mij delen? (m.b.t. tarieven, afspraken)

Ik wil graag van te voren weten wat me te wachten staat.

Toegevoegd na 1 week:
.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (6)

als er een park dicht bij je huis is kan je bv. 5 € voor een wandeling in het park.
en maak flyers en deel ze zelf uit aan de mensen met een hond.
maar deel ze wel echt ZELF uit.
mensen gaan toch niet een vreemde laten wandelen met hun hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring: eerst is het leuk maar na een weekje had ik het wel weer gehad.
Het was winter dus ik moest elke avond in de sneeuw honden gaan uitlaten terwijl ik ook nog heel veel huiswerk had.
Na iets langer dan een maand moest ik stoppen van mijn moeder,omdat ik alleen maar slechte cijfers haalde doordat ik geen tijd had om te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je zeggen dat zolang mensen het zelf kunnen en zolang hun gezondheid het toe laat ze hun trouwe viervoeter meestal zelf willen en zullen uitlaten.

Verder moet je wel geduld hebben! En omdat het elke keer hetzelfde werk is bestaat er een grote kans dat je het snel zat wordt.

Let op: Ik wil je echt niet ontmoedigen hoor!

Als je het toch wilt doen, moet je eerst met mensen spreken die honden hebben en vragen of je hun hond fulltime of parttime mag uitlaten. (Die honden moeten meestal worden uitgelaten op vaste tijden. Dus het kan zijn dat je de hond moet uitlaten op tijden dat je eigenlijk niet zo goed uitkomt. Het is wel belangrijk dat de hond op vaste tijden en vooral dezelfde tijden wordt uitgelaten, anders bestaat er een hele grote kans dat de hond zijn poep niet meer in kan houden en dat zijn blaas zo 'zwaar' wordt dat hij/zij genoodzaakt is te plassen. Wil je de hond niet elke keer op dezelfde tijden uitlaten, dan zul je de hond moeten trainen zijn/haar plas in te houden door het uitlaten telkens met een half uur te verlengen en hem te belonen als hij/zij zijn urine binnen heeft gehouden. Maar dit moet je duidelijk bespreken met het baasje.)

Het klinkt misschien een beetje vies en je zult er misschien ook best een beetje tegen op zien, maar je moet de hond ook leren kennen en zo moet je ook het poep- en plasgedrag van de hond leren kennen (waarom laat je hem anders uit?). Dus je zult met het baasje erover moeten hebben waar de hond mag plassen en poepen en wat je moet doen als hij dat niet doet of als hij/zij helemaal niet plast.
Zulk soort afspraken zul je dus altijd moeten maken.

Je moet ook met het baasje afspreken wat je loon is en je moet dan samen tot een bedrag kunnen komen wat jou aan staat en wat de baas wil geven.

Voor meer tips, vragen enzovoort kun je me een berichtje sturen!

Veel plezier in ieder geval;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin met één hond. Als je geen ervaring hebt is dit al moeilijk genoeg. Wat moet je doen als een andere hond "jouw" hond aanvalt. Hoe kan je zien dat andere honden agressief zijn.

Als je de hond van iemand anders uitlaat moet je echt een hondenhart hebben. Iets willen verdienen moet dan op de tweede plaats staan, anders is het uitlaten voor de hond geen feest en voor jou na enkele keren ook een bezoeking.

Ik laat nu al 16 jaar honden uit, 3 uur per dag, 7 dagen per week. Er is niemand die het van me overneemt. Toch blijf ik het de lichtpuntjes van de dag vinden. Kijk, dat bedoel ik met een hondenhart.

Maar goed, voor een uitlaatronde van een uur kan je 5 euro vragen. Iets minder mag ook, bewijs jezelf eerst maar eens.
Begin met een goed opvoedingsboek voor honden te lezen. Het fijnste boek voor iemand die honden voor anderen gaat uitlaten is het vertaalde boek van Cesar Milan. Vraag in de boekenzaak. Ik heb erg veel verstand van hondengedrag, maar zou dit boek niet meer willen missen.

Succes!
Ivana
12 jaar geleden
In veel plaatsen moet je de poep zelf opruimen met plastic zakjes. Als het niet jouw eigen hond is waar je een speciale band mee hebt lijkt me dat geen lolletje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik laat zelf honden uit voor mensen die daar door werk tussen de middag geen tijd voor hebben. Ochtenden en avonden doen hun zelf. Maar ik vraag 3 euro per uur.