Van welk ras is deze kat?

Dit is mijn kat, Rufus, we zijn hem in een opvanggezin gaan halen, en die kenden zijn ras ook niet, ook op internet is niets te vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

dit is een rasloze kat, ook wel htk- kat (huis-, tuin- en keukenkat) genaamd.
deze katten worden vaak europese kortharen genoemd, maar dat is een bestaand ras, vooral in noord-europa bekend.
een europese korthaar dient dus wel degelijk over papieren te beschikken; een htk-kat niet.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Foto is niet ze heel duidelijk, maar het lijkt mij een gewone Europese korthaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Europese korthaar, ondersoort kastkat?
Oftewel: het lijkt me geen raskat (maar hij ziet er wel mooi uit met die met die witte teentjes en snorharen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is op deze foto niet zo heel erg goed te zien. Lijkt in 1e instantie op een europees korthaar. Maar heeft zo te zien wel een vrij smalle kop. Zou dus een kruising kunnen zijn met een oosters ras.
Maar je moet eigenlijk een foto van hem zien waar hij helemaal op staat.

Wel een mooie/leuke kat trouwens. En goed dat je hem uit de opvang hebt gehaald. Veel plezier ermee.
Aponi
13 jaar geleden
Volgens mij is dit absoluut de schatkat,subafdeling (zo als Hippo al zegt) kastkat. Wat een schitterend beestje zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach joh is gewoon een huis tuin en keukenkastjes kat

een mengeling van alles en nog wat
13 jaar geleden
kan er niet veel van zien, maar heeft een erg smalle kop, kruising siamees misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij zie ik een pluimstaart. Dan zou hij Balinees bloed kunnen hebben, maar hij zou ook Noorse boskattenbloed kunnen hebben. Maar bij vermenging van rassen blijft het altijd gissen. Ook kunnen kenmerken na generaties weer terugkomen. Mijn siamees/balinees werd eens buiten gedekt door een prachtige blauwe kat, heb ik zien gebeuren. Ik kreeg een compleet nest zwarte 'ordinaire' katten, waarin je nauwelijks nog iets oosters kon ontdekken. Maar misschien hebben die wel weer kinderen met een siamees uiterlijk gekregen. Kortom: geef het op en geniet van je kat.