Wat voor trucjes kan ik mijn parkietje allemaal leren?

Ik heb mijn parkietje nu al zo'n 4 jaar en is handtam.

Sinds kort heb ik hem geleerd wanneer ik fluit dat hij op mijn hoofd komt zitten.

Maar ik vraag me af wat ik hem meer kan leren zodat ik het ook spannend houdt voor hem (en mij natuurlijk).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Dacht jij dat je alleen een hond trucjes kon leren, dat zit je fout. Deze man is het namelijk gelukt om zijn parkiet 20 trucjes te laten doen in 2 minuten.

Kijk maar eens naar deze video.

Toegevoegd na 38 seconden:
http://www.onzin.com/video/trucjes_met_een_parkiet.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parkieten en alle papegaaiachtigen zijn uitermate slim en kunnen zoveel trucjes leren als jij geduld wilt investeren.
Ze vinden het schitterend om met je te spelen en het is ronduit verbijsterend wat er in dat kleine koppie kan.
Wij hebben een grijze roodstaart, wellicht de slimste vogels die er zijn.
Dat advies van het vorige antwoord om maar eens op internet te kijken is een hele goede. Je zult werkelijk verbaasd zijn.
Houd alleen je ramen en deuren dicht, een parkiet snapt niet dat hij de winter niet overleeft buiten.
Mijn buurman de zelf ook een parkietje had en hem allemaal trucjes heeft geleerd was hem op die manier in een keer kwijt.
Dat is tien jaar terug, als hij het er over heeft, springen hem nog de tranen in de ogen.
Ik vertel je dit omdat je niet wilt meemaken dat je het diertje van alles leert, er zeer verknocht aan bent en dan door een stomme fout je kleine vriendje voorgoed kwijt raakt.
Dit gebeurt relatief vaak.
Dat heeft mede te maken met het feit dat ze behoorlijk oud kunnen worden en je maar een keer deur en/of raam open hoeft te doen , of EEN ANDER DIE BINNENKOMT.