Een hond voelt zich aangetrokken tot een vrouw die ongesteld is door de geur van bloed.

Dit is simpelweg zo omdat teefjes loops (ongeveer hetzelfde als ongesteld) worden. Dit betekent voor de hond dus enkel dat iemand vruchtbaar is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

is dat zo?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het een geur heeft en honden een zeer goed reukvermogen heeft
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een hond heeft inderdaad een enorm reukvermogen. Geurtjes die wij niet ruiken , ruiken honden al veel sneller, dus vandaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zien ze!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat dat nogal stinkt en honden hebben een goed reukorgaan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Honden ruiken kanker
Al tijden wordt vermoed dat honden kunnen ruiken wanneer er met hun baasje iets mis is. Een Brits experiment lijkt dat te bevestigen. De Britse wetenschappers trainden honden om blaaskanker op te sporen in urine. Met behulp van hun scherpe reukvermogen waren de viervoeters inderdaad in staat om blaaskanker te traceren, zo meldt het vakblad British Medical Journal.

Bijzondere gevallen

Het idee voor hun opmerkelijke experiment deden de wetenschappers op door een ingezonden brief die vijftien jaar geleden in het vakblad 'The Lancet' verscheen. Daarin beschreven twee dermatologen een bijzonder geval van een hond die steeds gefocust was op een moedervlek van haar vrouwelijke baas. De hond, een kruising tussen een border collie en een dobermann, snuffelde steeds aan dezelfde moedervlek op haar been, zelfs door haar broek heen. In korte broek probeerde de hond de moedervlek er zelfs af te bijten, terwijl het dier alle andere moedervlekken volledig negeerde.

Na onderzoek van de vlek bleek de vrouw een dodelijke vorm van huidkanker te hebben. Gelukkig was ze er tijdig bij en kon ze dankzij haar trouwe viervoeter succesvol worden behandeld. In 2001 rapporteerden twee Engelse dokters een soortgelijk verhaal van een man met huidkanker op zijn been. Zijn labrador liet de bewuste plek pas met rust nadat de huidkanker met succes behandeld was. Ook nadien zijn nog soortgelijke gevallen gemeld.

Reukvermogen

Bovenstaande verhalen bracht Britse wetenschappers van het Amersham Hospital in Buckinghamshire ertoe om honden te trainen of ze blaaskanker zouden kunnen opsporen door aan urine te ruiken. De karakteristieke geur van tumoren is in de urine uiterst zwak aanwezig, maar honden beschikken over een reukvermogen dat naar wordt aangenomen, 10.000 tot 100.000 keer scherper is dan van mensen.