Zeker! Dat kan je soms zien aan de blije koeien in de wei.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zeker. Weidedieren haten regen, ze willen dan zo snel mogelijk naar een droge plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen wel, maar als het te warm wordt, zie je dat dieren graag de schaduw opzoeken, dan zie je schapen ineens allemaal bij een boom staan (of koeien als ze de kans hebben lekker in het water).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je met weidedieren vee?
koeien en schapen genieten wel van de zon, maar alleen bij lagere temperaturen.
ze voelen zich prettiger als het koel is.
in de zomer is het afzien voor ze, in de zon en zonder schaduw.
ik heb niet het idee dat ze zich van een regenbuitje wat aantrekken.
Rieneke1
13 jaar geleden
Vee houdt het meest van een gematigd temparatuurtje. Niet te warm, want dan heb je geen puf meer en zijn er bovendien veel stekende insecten, niet te koud en niet te nat. Koeien gaan meestal op een kluitje bij elkaar staan als het hard regent en waait. Ze zoeken beschutting bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koeien houden niet zo van regen het liefst gaan ze schuilen als dat mogelijk is
ook houden ze niet van te warm weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon kijken. Bij erg warm weer en felle zon zie je weidedieren altijd de schaduw van o.a. bomen opzoeken maar die schaduw moet er dan natuurlijk wel zijn.

Ze gaan bij regen meestal met de kont tegen de windrichting staan. Tegen regen en een paar graden vorst zijn de meeste weidedieren wel bestand, in tegenstelling tot de boer die ze moet melken. Dat is één reden waarom de koeien in de herfst op stal gaan maar vooral ook omdat de wei te drassig wordt.