Kunnen een agapornis en een kleine grasparkiet bij elkaar in huis?

Mijn vriend heeft een Agapornis overgenomen van iemand. Hij werd daar redelijk verwaarloosd en zat alleen. Hij moet dus bijkomen en opnieuw wennen aan contact met zowel mensen als andere dieren.
Nu gaan we waarschijnlijk binnenkort samenwonen, maar ik heb een grasparkiet en konijn.
Beide vogels hebben een handicap en kunnen niet vliegen.
De parkiet is gewend om altijd los te zijn, de agapornis durft zijn kooi nog niet goed uit.
Heeft iemand ervaring met deze soorten bij elkaar in één huiskamer?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het echt niet gaat kun je ze een tijdje apart zetten maar ik heb in het verleden die vogels ook bij elkaar gezet en geen probleem

Antwoorden (1)

Ja hoor dat moet over het algemeen geen probleem geven !

Als je het in het begin maar goed n De gaten houd

Want soms kunnen agapornis best wel agressief zijn

Maar meestal zullen ze mekaar opzoeken