Mijn kitten gaat naar mijn broer en zijn kat. Mijn broer is overdag weg, hoe kan ik er voor zorgen dat ze elk hun eigen voeding krijgen?

Ivm vakantie gaat mijn kitten daar dus heen. De kat van mijn broer en mijn kitten kunnen prima met elkaar overweg, maar mijn kitten wil dolgraag het bakje van de volwassen kat leegeten. Hoe kan ik er voor zorgen dat dat niet gebeurd en dat hij zijn eigen kittenvoeding krijgt? Ze kunnen allebei overal in huis komen.

Toegevoegd na 11 minuten:
De kitten is 3 maanden oud en hij zal er twee weken verblijven.

Klimmen kan hij als de beste, het is net een aapje ;)

Toegevoegd na 12 minuten:
We hebben het trouwens over brokken, natvoeding krijgen ze niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

een oplossing zou zijn een luikje wat op een magneet werkt, en dan alleen de volwassen kat een bandje om, zodat de kleine er niet bij kan komen.
alleen voor de vakantie is dit echter wel begrotelijk.
ik zou het zelf geen punt vinden als het kitten gedurende de vakantie gewoon mee eet van het adult voer.

ik weet niet hoe oud je kitten is, en of hij al aardig kan klimmen?
zo niet, dan zou je het eten op een hoge plek kunnen zetten.
Rieneke1
13 jaar geleden
Het kan geen kwaad als het kitten het voer van de volwassen kat eet mits dit een hoogwaardig voor is met een hoog gehalte aan vlees. Dus zet beide katten gewoon op goed volwassen voer. Het kitten moet wel de hele dag eten ter beschikking hebben. Evt als je broer thuis is zou hij het kitten zijn eigen voer kunnen geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
natvoer is erg belangrijk voor een kat omdat katten te weinig drinken. kijk eens op onderstaande site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mee eens, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nat voer voor een kat is niet zo belangrijk als je denkt. Mijn kater heeft blaasgruis en krijgt daarvoor dus dieetvoeding maar dat zijn alleen maar droge brokken. Nat voer mag hij echt niet hebben volgens de dierenarts. Maar hij moet wel veel drinken ook ivm met de blaasgruis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natvoer is niet perse nodig. Als je voldoende grote waterbakken in huis zet, dan zullen de katten vanzelf meer drinken. Zorg er ook voor dat het water nooit naast het eten staat. Ik geef mijn katten ook een klein beetje natvoer met een plons water. Meer voor de zekerheid en omdat ze een stukje vlees wel lekker vinden. Verder krijgen ze gewoon kwaliteitsbrokken.
Er bestaan van die voer en waterbakken met reservoir.
Elk dier heeft de juiste voeding nodig, zowel vis en vlees.

Mbt kattenbrokken moet de kleine het wel kunnen kauwen.

Koop zonodig een extra voerbak met reservoir voor jouw kitten.

Verdiep je ook eens in deze materie wat een huisdier hebben inhoud.

Niet alleen de lusten, maar ook de lasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen de lusten maar ook de lasten? Vraagsteller zorgt er toch voor dat zijn/haar katje goed verzorgd achter wordt gelaten? Volgens jouw zou je dus helemaal niet meer op vakantie kunnen als je huisdieren hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle respect, maar ik denk aan de behoeften van de huisdieren. Verzorging en voeding moeten naar behoren geschieden. Met een bak droogvoer alleen voor kat of hond ben je er nog niet. Met nat voer (vlees/of vis) krijgt een huisdier ook vocht naar binnen alsmede andere onontbeerlijke voedingsstoffen wat niet in droogvoer zit. PS: ik twijfel er niet aan dat de kitten onvoldoende liefde en aandacht krijgt, maar ze heeft wel recht op de juiste voeding.
Ivana
13 jaar geleden
Compleet droogvoer is COMPLEET. Als ze genoeg drinken is er geen natvoer nodig. Ik snap je aanval niet Sxiopo. Sabine heeft een goed opvangadres gevonden, buigt zich over de vraag hoe ze de voeding moet oplossen en jij valt haar aan. Ik zou zeggen dat ze er alle aandacht en liefde aan besteedt.
Er zijn bakken die je aan een specifiek dier kunt koppelen, zodat Kat alleen uit bak A kan eten en Kitten alleen uit bak B. Maar dat is voor een vakantie wel een prijzige oplossing denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor dat er iemand bij is als ze eten krijgen, en laat ze met een grote afstand of allebei in een andere ruimte eten geven waardoor ze niet bij elkaar kunnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben 3 katten die allemaal andere brokjes krijgen. 's Ochtends voordat wij de deur uit gaan krijgen ze hun eigen brokjes, daar blijven we dan gewoon bij zitten zodat ze niet stiekem van bakje wisselen. Gedurende de dag staat er bij ons gewoon 1 bak met Tom Poes brokjes. Zelfs toen onze jongste kater nog een kitten was vond hij deze al lekker en kon hij deze brokjes kauwen. Als we 's avonds thuis zijn krijgen ze gedurende de avond nog een paar keer hun eigen brokjes en een klein beetje nat voer. Zo werkt het bij ons prima! Ze komen alledrie niets tekort en ze eten nog gevarieerd ook. En vergeet niet dat katten overdag veel slapen dus dat er van eten misschien niet zoveel komt ;-)