Hoe kan ik zorgen dat mijn kat zijn adreskokertje niet verliest?

Omdat mijn kat nog vrij nieuw is in de buurt, vind ik het (ondanks dat hij gechipt is), belangrijk dat hij een bandje om heeft met adreskokertje, zodat mensen hem niet aanzien voor een zwerfkat.
Maar hij verliest elke keer het onderste deel met het kokertje en de adresgegevens. Omdat ik een elastisch bandje heb gekocht (zodat hij zichzelf niet kan verstikken), kan ik daar niet op schrijven.
Wie heeft tips hoe ik dit kan oplossen?
Nogmaals: hij is gechipt, maar ik wil dat mensen weten dat hij geen zwerfkat is en zelf makkelijk kunnen zien waar hij woont.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

ik lakte het altijd dicht met nagellak.
je kreeg het dan nog wel open, maar je moest veel meer kracht zetten.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Niet voor een gat te vangen hè! Jouw idee zeker ook al jaren in gebruik, van voor het chippen nog.
+1 voor je uitvinding.
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt!
ik was het op een gegeven moment zat om ze per gros in te slaan ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel slim, Rieneke, je hebt niet voor niets de gouden medaille. Dank en +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee mensen, Rieneke verdiend meer plusjes, geef ze even!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee echt niet, ik heb je allang geplust!
Rieneke1
13 jaar geleden
:)) bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas bij mij werkte de nagellak truc niet op de goudkleurige adreskokertjes :-(
Misschien lukt het wel bij de zilverkleurige?
Rieneke1
13 jaar geleden
ik ken eigenlijk alleen de zilverkleurige.
ik gebruik ze al jaaaaaren niet meer, mss is goudkleurig nieuw?
gek trouwens, het zou niet uit horen te maken lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alweer 10 puntjes voor jou. De truc met de nagellak werkt, ook bij een goudkleurig kokertje. Alleen verliest hij nu regelmatig zijn bandje (tot nu toe in huis gelukkig). Als je daar nog en tip voor hebt?

Andere antwoorden (11)

Ik vond deze website:
http://www.hetdier.nl/adrespenning/

Daar kun je naam- en adrespenningen voor huisdieren bestellen. Misschien moet het bandje om de nek van je kat wel even aangepast worden, dat weet ik verder niet.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank, +!
Ik heb ook meerdere malen meegemaakt dat het adreskokertje nog maar voor de helft aan het bandje hing. Nu plak ik een stukje leukoplast om het kokertje. Mensen zien dan vanzelf dat ze dat in noodgevallen kunnen losmaken. Dat is precies genoeg om het euvel te voorkomen.
Ivana
13 jaar geleden
Het lijkt mij dat je even naar de winkel moet om een nieuw kokertje te kopen, eentje waarvan het onderste stukje wel blijft zitten. Het probleem ligt niet aan de kat maar aan het kokertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kokertjes zijn standaard, ik heb dit al heel vaak meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht net als Nynke dat het schroefdraad van je kokertje dan misschien lam was, en dan helpt een nieuwe met stroef schroefdraad kopen wel.
mijn (kat haar) kokertje ging nooit los. Alleen had de kat het steeds binnen een kwartier voor elkaar het bandje kwijt te maken
Hoi Iris,
Ik had dat probleem ook !
Toen heb ik het kokertje losgeschroefd en het op het schroefdraad een heel klein druppeltje siliconenkit gedaan.
Werkt super !

Succes,
Leonard

Toegevoegd na 2 minuten:
of teflontape ( dat witte band voor op schroefdraad)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Telefoon nummer op zijn bandje zetten. Je ziet dan zelf of het nog leesbaar is en als het bandje weg is valt het direct op. Tip koop altijd 2 bandjes dan heb je er altijd een op voorraad, want op de gekste tijden zijn ze die dingen kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn katten hebben nooit bandjes om. Ze zien er (over) gezond uit. Ze hebben een iets te dikke buik, dus voordat iemand denkt dat het zwerfkatten zijn...... Een zwerfkat is toch vaak wel dun, heeft wondjes, vuile ogen...... Ik zou niet zo bang zijn dat mensen de kat als zwerfkat aanzien. En mocht iemand een van de katten vangen en naar het asiel brengen, dan kunnen ze de chip uitlezen.

Zo'n bandje is geen pretje voor een kat, ze kunnen namelijk ook heel makkelijk met een pootje er in komen. Het zal niet voor het eerst zijn dat er daarom een poot geamputeerd moet worden. Daarnaast hangen mensen er altijd toeters en bellen aan die ook niet fijn zijn. Zo'n belletje bijvoorbeeld klinkt voor een kat als een koeienbel, nou ik moet er niet aan denken om bij elke beweging die ik maak zo'n hard geluid te horen.

En als je echt wilt dat de kat niet weg kan lopen, dan kan je altijd nog de tuin afrasteren. Is ook nog eens veiliger ivm verkeer en ziektes die katten kunnen overbrengen op elkaar.

Geen antwoord op je vraag, maar hopelijk heb je er toch iets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast lijm en nagellak en leukoplast rondom kun je tegendraads OP de binnenste schroefdrra een wikkel srak gespannen plakband (cellotape plakken, de opstaande rand wegknippen en het kokertje dan dichtdraaien.
Zit hij schockproof goed vast maar is gemakkelijk (genoeg ) te openen.
Werkt tevens als extra waterkering als je het zeer zorgvuldig aanbrengt.
Ik pas dit heel vaak toe ook op ander schroefdraad als sealing.
Goedkoop, altijd in huis en verouderingsbestendig,
Lijm kan naar binnen lopen en het papiertje onleesbaar maken, Nagellak is vrij bros en kan toch breken, cellotape is verbazend veerkrachtig en gaat tien jaar of meer mee.
Wij hebben zelf hondjes en laastst genoemde aanpak is de enige die foolproof is gebleken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze kater is een stoere kat die overal in de straat bekend is vanwege zijn opvallende bandje. We hebben het ooit in Liverpool gekocht bij de voetbalclub van Dirk Kuyt, omdat mijn man en zoon daar fans van zijn. Het is knalrood met witte letters 'Liverpool FC'. Dit bandje heeft een metalen ringetje eraan zitten waar je het riempje door kan steken, zodat het niet los hangt. Het elastieken bandje zit ernaast.
Het naamkokertje hangt aan het metalen ringetje en bungelt er niet aan. Felix verloor altijd de onderste helft met het papiertje erin, maar nu niet meer. Hij klimt en jaagt nog altijd als toen hij jonger was,dus hij is echt niet minder beweeglijk.
Zelfs zijn belletje verliest hij niet meer sinds ik dat samen met het kokertje aan dat metalen ringetje heb bevestigd.
Koop dus een opvallend bandje dat stevig is. Felix sloopte zelfs leren bandjes maar deze is van zacht kunststof en geeft iets mee. Lijkt op PVC.Hij heeft hem al jaren en al zou hij het kokertje ooit verliezen, dan herkent de hele wijk hem al aan zijn halsbandje. We gaan wel eens samen wandelen (omdat hij altijd volgt als hij ons tegenkomt) en dan hoor ik uit allerlei tuinen van mensen die ik helemaal niet ken;'Dag Felix "!

Toegevoegd na 11 minuten:
De mensen in de buurt kennen je kat vaak eerder dan de eigenaars ervan. Volgens mij kijken ze ook op het adreslabeltje als ze hem vaker zien en dan komen de buren het ook weer te weten enz. Het is ook een knuffelkat en ik woon in een straat met veel oudere mensen die hem altijd lokken om even te aaien, hij spint dan gelijk en dat vinden ze juist leuk. Ik was wel eens bang dat ze hem zelf hadden gehouden wanneer hij weer eens langer dan normaal op zich liet wachten. Gelukkig is hier veel sociale controle en Felix houd je niet binnen.
amc
13 jaar geleden
Als je wat nagellak aanbrengt op de schroefdraad voordat je hem dichtschroeft dan blijft het kokertje dichtzitten en verlies je niet de onderste helft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, ik zelf vind dat wel ook belangrijk dat onze kat haar gegevens bij heeft. Je weet maar nooit. Bij elke sleutelmaker of in dierenwinkels kun je een klein plaatje laten graveeren. Daar staat zijn naam en mijn gsm nummer op. Een reseve halsband is ook wel notig want het kan toch sein dat de kat eens zonder naar huis komt. Maar dat is meschien niet slecht want zo een band heeft een elastiek. Dus hing hij ergens vast. Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem nu loste ik het op dmv de gehele adreskoker in kaarsvet te dompelen en ze erna laten drogen misschien heb je wat aan deze tip