Wat is er met mijn kat?

Hallo,
Ik ben Catherine en heb een kater noisette en toen ik gisteren thuis kwam van school (hij heeft de hele dag binnen gezeten ) was hij aan het manken , ik zag toen nog niets maar er paar uurtjes later begon hij meer te manken en zijn poot begon te zwellen (zeker zijn boven poot) ik dacht dat het misschien ging weg ging gaan maar helemaal niet . Hij kan niet meer op zijn poot lopen en zin poot is hard . Hij kon wel op de muur springen van de schijding tussen de buren en ons maar ik weet niet of hij zijn poot daar voor heeft gebruikt. Hij slaapt veel en eet normaal . De vorige keer heeft hij ook eens een gezwollen poot gehad (toen was ik er niet) en had hij medicatie gekregen tegen zweren en anderen "tolfedine" ik heb hem er nu een half medicamentje van gegeven want het is toch wel hard gezwollen . Ik weet niet hoe het komt dat hij pijn heeft (gevallen , insectenbeet ,...) ik denk een spinnenbeet maar was er niet (ik was op school ). Ik heb op internet gekeken wat het zou kunnen zijn maar ik maak mij nu heel ongerust wat ik las dat er katten zijn gestorven door hun gezwollen poot en ik wil echt niet dat het met mijn kat gebeurt. Ik moet de DA met mijn babysitgeld betalen en heb niet zo veel geld. Heeft er iemand tips voor mij of kan er iemand mij gerust stellen dat alles goed gaat met hem wat ik weet echt niet wat er scheelt met hem .
Bedankt voor het lezen en antwoorden van mijn bericht,
Groetjes Catherine.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Z512099
6 jaar geleden
Naar de DA hiermee, daar kun je niet aan onderuit, is te ernstig, vrijwel zeker heeft uw kater pijn, veel pijn...
Ivana
6 jaar geleden
Je kan met je dierenarts bespreken dat je hem in termijnen afbetaalt. Onze dierenarts zou zoiets toestaan bij een schoolgaand kind dat zelf voor zijn huisdier moet opdraaien. Maar eigenlijk zijn je ouders verplicht om in dit geval bij te springen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bel morgen zsm de dierenarts en vertel wat je weet.
Niet afwachten Catherine!

Nooit dezelfde medicatie gebruiken als een andere keer... je weet NIET of dit hetzelfde is. Jij bent geen dierenarts, wel kun je morgen bellen en vertellen hoe en wat, de dierenarts(assistente) kan je vertellen wat te doen. Dus morgen bellen zsm en vertel wat je weet. N.B. Maak de afspraak voor morgen!! niet na het weekend, want als je pech hebt, wordt het IN het weekend en dat gaat nog veel meer geld kosten..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vergeet ik: Ook mijn dierenarts laat iemand de rekening in termijnen/per maand afbetalen als het anders niet lukt.
Rieneke1
6 jaar geleden
Die poot is op z'n minst zeer pijnlijk, en kan zelfs gebroken zijn. Ik begrijp dat je niet veel geld hebt, maar met dit soort klachten moet je echt niet wachten. Al was het alleen maar op de kat op behoorlijke pijnstilling te zetten. Als je de kat laat doorlopen heeft hij niet alleen erge pijn, maar kunnen er ook complicaties optreden waardoor je duurder uit bent. Ik weet niet hoe oud je kat is, maar wellicht is het een goed idee een spaarpot voor hen te maken of een verzekering af te sluiten. Dus rap naar de dierenarts, en zeker niet wachten tot na het weekende. Wil of kan je dat niet dan is het een beter idee een ander baasje te zoeken. Laat je nog even weten hoe of wat?

Antwoorden (1)

Als dit bij mij was gebeurd was ik naar de dierenarts gegaan. Ook had ik bij mijn ouders en/of vrienden aangeklopt of die mij konden helpen. Wat ik wil meegeven is blijf rustig en raak niet in paniek!