Waarom zit kat graag op mijn spullen?

Hij zit op het toetsenbord als ik op de computer zit.
Komt even lekker op mijn boeken een dutje doen als ik aan het leren ben...
Zo heb ik nog veel meer voorbeelden hiervan.
Iemand tips of ervaring?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Jouw kater heeft behoefte aan meer aandacht van je, hij komt dicht bij je in de buurt. Ziet precies wat je doet (toetsenbord/ boeken) en gaat daar dus liggen.

Niet elke kat doet dit.
Er zijn ook schootkatten en knuffelkatten en buitenkatten bv, katten die bij je in bed komen slapen en andere katten die dat nooit zullen doen.

Wat voor tips zoek je?
Mijn ervaring is dat je gewoon meer aandacht geeft aan je kat door te kroelen, als je aan het leren bent en hij komt voor je liggen een dutje doen op je boeken... duidelijker kan hij het niet aangeven: aandacht, kroelen, tijd ...geef me aandacht geef me een kroel sessie! hij kan niet praten, maar het lijkt er wel op ...time, give me time!! :)