Waarom bijt de goudhamster van mijn vriendin en hoe stopt ze het?

Toegevoegd na 5 minuten:
Hij is trouwens 6 weken ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

als hamsters bijten is het een teken dat het beestje rust wilt
vaak word er maar verwacht dat het beestje maar zin moet hebben als de eigenaar dat wilt
beter is om het beestje dan maar alleen te laten je kan de natuur niet dwingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hamsters kunnen bijten als je ze wakker maakt.
beter wacht ze tot hij uit zichzelf wakker wordt met hem te benaderen.
Rieneke1
13 jaar geleden
hamsters zijn nachtdieren.
ze zijn actief in de schemering. als je ze overdag oppakt, kunnen ze wakker schrikken en bijten.
ook kan het zijn, dat je vriendin hem erg vaak oppakt, en dan heeft hij er geen zin meer in.
het beste is om je hand rustig in zijn kooi te laten zakken, hem te laten ruiken dat jij het bent, en hem dan zachtjes aaien. Zo went hij aan je, en hoe vertrouwder hij met je is, hoe minder vaak hij zal bijten.

wellicht ten overvloede: nOOIt slaan, of anderszins agressief terug reageren: het beestje is gewoon bang of geschrokken