Hoe lang duurt het voordat een teefje weer loops wordt nadat ze pups heeft gekregen?

Hoeveel maanden na de bevalling dus?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.9K

Antwoorden (3)

onze hond werd weer 6 maanden na de bevalling loops
dus dat zal wel bij iedere hond zo zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer ik het goed begrepen heb, wordt de hond na zes tot acht maanden na de bevalling weer loops. Het hangt ook van de grootte van de hond af. Deze site: vhttp://www.hondenplaza.nl/ geeft heel veel info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal een half jaar, het hangt ook af van het zogen, waardoor de loopsheid vertraagd wordt, het is dus niet alleen van ras/soort hond maar ook van de omstandigheden afhankelijk.
HET IS ZEER ONGEWENST dat het moedertje weer drachtig wordt na de eerstvolgende loopsheid, dus minstens een (liefst 2 of meer) loopsheden overslaan voor het volgende nestje.
Deze visie is van een ervaren rashondenfokker,
die niet op commeciele maar dier -en mens vriendelijke basis fokt.
Onze moeder hondjes mogen van ons dan ook maar 3 en hooguit 4 nestjes hebben, houden meestal 11/2 -2 jaar "rust "tussen de nestjes aan.
Dit kom het moedertje en de pupjes zeer ten goede.