Mijn kat is weggelopen en weer gevonden, maar ik wil der niet terug. Moet ik haar dan laten zitten in het asiel zonder iets te zeggen?

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik bedoelde trouwens mijn ma en niet ikzelf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Walgelijk dat je zoiets alleen al OVERWEEGT. Neem dan in eerste instantie al geen dier, als je de verantwoordelijkheid niet aan kunt.
Hopelijk vindt-ie een beter huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dirkje eens met Marleen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongelofelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ongewenste katten aan het asiel geven en daar moet je over het algemeen een vergoeding voor betalen (meestal rond de 35 euro). Vervolgens hoeft je moeder geen voer, kattegrit of inentingen meer te betalen dus zelfs als je moeder de kat kwijt wilt en geen geld wilt uitgeven is ze nog steeds financieel beter uit als ze netjes contact opneemt met het asiel. Dan kunnen jullie meteen eerlijk vertellen waarom jullie de kat kwijt willen en wat het karakter is. Overigens vind ik het getuigen van een slecht karakter om die kat zo te dumpen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom wil je de kat niet meer? Je kiest toch zelf voor een huisdier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka komt door mijn ma
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je je kat niet terug willen. Is toch een beessie waar je van houd vind het zielloos zo afstand doen alsof dieren geen gevoel hebben. Net mijn kat verloren hij was 18 geworden. Ik snap mensen echt niet begin er dan niet aan. Of ga is niet zo gevoelloos met je diertje om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is nogal irritant tegenover haar katten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde mijn poes die irritant is tegenover haar eigen kinderen. Ze haalt de hele tijd uit als ze in de buurt komen bij haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig dat hij na zoveel commentaar pas de schuld bij zijn moeder neerlegt. Ik kan mij helemaal niet voorstellen dat je in zo een situatie "per ongeluk" IK neerzet.
Beetje jammer.

Antwoorden (6)

Nee. Het asiel is een opvang instantie voor dieren die geen andere plek hebben. Ze hebben daar allerhande kosten om alle dieren te houden en verzorgen.

Het beste betaal je hun de rekening, haalt de kat op, en zoekt zelf naar een goed tehuis voor het beestje. De kat kan er niets aan doen dat jij geen kat meer wilt. Wees wel zo eerlijk naar het Asiel en de kat en zorg zelf voor een nieuw thuis.

Toegevoegd na 11 minuten:
Overigens: Je kan beter de kat verkopen voor een nominaal bedrag dan zomaar weg geven. Iemand die wel een kat wil, maar daar geen aanschafkosten voor wil maken, die kan zomaar na een paar maanden dezelfde actie uithalen als hier omschreven wordt. Zodra er kosten komen (inentingen, een keer een hechting, vlooienkuur) beseft men: De kat kost geld. En dan kan het beestje zijn biezen pakken. Verkopen is wel goed, maar dan niet vanuit $$ oogpunt; maar meer om te voorkomen dat mensen de kat nemen omdat hij of zij gratis is, en niet omdat ze graag een kat willen..

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik begrijp dat het probleem met de kat is: Hij loopt continue terug naar het oude huis. Dan moet je de kat eerst 6 weken binnen houden. Daarna is die aandrang om naar het oude huis terug te keren nauwelijks nog aanwezig, en kan hij beginnen zijn territorium bij jullie nieuwe huis op te bouwen. Jullie hebben de kat te snel weer vrij laten lopen, na de verhuizing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zou je kunnen doen, maar netjes is het niet.
het asiel gaat kosten maken om je kat weer te plaatsen, dus het zou wel zo eerlijk zijn om afstandsgeld te betalen.
ik hoop voor je kat dat ze snel een gouden mandje vindt, bij iemand die om haar geeft.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord, niet iemand anders voor jou probleem op laten draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Walgelijk, dat soort mensen......sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naja, ik wil der wel terug maar mijn ma niet.
Rieneke1
12 jaar geleden
dan geeft je ma je geen goed voorbeeld, goldboy.
maar beter zo dan dat de kat ongewenst is.
dat vind ik toch wel heel erg sneu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Rieneke, een echte kattenliefhebber
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is voornamelijk dat de kat telkens weer wegloopt, want we zijn verhuisd en hebben der al eens opgehaald bij het oude huis en dat is mijn ma een beetje beu. Het is ook echt puur een buitenkat die je niet binnen kan laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marleen: Helemaal mee eens en dan druk je het nog beschaafd uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mighty: Ik kan er ook niks aan doen dat mijn ma zo is.
Dat je dit alleen al overweegt! Het asiel maakt veel kosten om dieren op te vangen, als je fatsoen hebt neem je contact op en betaal je afstandskosten.
Verder kun je het asiel informeren over het verleden van jouw kat, zodat ze een goed profiel kunnen maken en jouw kat bij baasjes kunnen plaatsen die wél geschikt zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Mag ik trouwens vragen hoe je weet dat je kat weer gevonden is? Als ze jullie gegevens hebben namelijk, kun je al die rekening verwachten. En/of de kosten van de dierenambulance mits van toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan beter aan een (goede) kennis/vrienden vragen of zij nog een kat willen want de asielen zitten hier al vol genoeg! Maar dat je dan er nog bij denkt, zonder iets erbij te zeggen gaat wel heel erg ver!
12 jaar geleden
Je hebt nu boven verschillende antwoorden gezien. Het zijn wat opties en ik denk dat jij nu moet bepalen wat je het meest aanspreekt. Zet een advertentie in de krant of hang een papiertje op in de supermarkt. Liefst meerdere. Er zijn altijd mensen die een kat willen hebben en die er graag moeite voordoen. nogmaals wil ik zeggen, doe waar jij het pretichtste gevoel bij voelt en kies iets waar jij denkt dat je kat het beste teHecht komt.
Het is mischien moeilijk maar je komt eruit. Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
P.S. (Ik zou trouwens niet voor het assiel kiezen.
Probeer het gewoon anders dan komt het goed).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zijn keus was het destijds dat die kat er bij jullie zou komen? Die kat of die van jou of van je Ma?
Je kan je ernstig afvragen of jij wel terug mag komen als jij een tijdje wegblijft en ze jou op moeten halen?

Nee, haal die kat gewoon op, het hoort bij jullie thuis, kunnen jullie er niet meer voor zorgen zorg dan voor een lief baasje die het wel kan, er zijn genoeg mensen die zich geroepen voelen dit soort katten op te vangen....