Kan een jonge kat het overleven als ze de kattenziekte heeft of is er niets aan te doen ?

is bij de dierenarts in behandeling met antibiotica maar weet niet voor hoe lang.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
13 jaar geleden
hoe gaat het inmiddels met je katje?

Het beste antwoord

Er zijn verschillende ziektes die een jonge kat kan krijgen. Een kitten dat in het wild geboren is, heeft heel vaak niesziekte. De 'echte' kattenziekte zie je niet veel meer, maar als een kitten het krijgt is het meestal ten dode opgeschreven. Kittens die symptomen van kattenziekte krijgen sterven vaak binnen een paar dagen. Kattenziekte echter, is een virus, en jij heb het over antibiotica. Dat zou betekenen dat het geen kattenziekte is, maar een andere ziekte. Ik denk dat vooral aan niesziekte. Ook dat is een virus, maar vaak hebben katten met niesziekte bijkomende bacteriële infecties. Dan helpt antibiotica goed.
Ik heb zelf verschillende katten goed van niesziekte zien herstellen, dus als het dat is, dan heeft het kitten een goede kans.
Sterkte er mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

met de juiste medicatie red hij het wel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zal kantje boord zijn
zelf met een snelle en goede verzorging bestaat er toch nog een 50% tot 70% sterftekans.

veel sterkte !!!
13 jaar geleden
een kitten kan het overleven, het is zeker niet zo dat er niets aan te doen is.
maar het is een rotziekte, zeker voor kittens, dus het kan ook fout aflopen.
ik wens jou en je katje heel veel sterkte, en ik hoop dat het beestje het haalt.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u voor het antwoord, het katje gaat momenteel beter
Rieneke1
13 jaar geleden
gelukkig, blij dat te horen :)
Een kitten die de kattenziekte doorloopt , loopt veel schade op, zowel de ziekte zelf als de medicatie eisen hun tol.
Op dit moment is het handelen gericht op overleven, heel begrijpelijk en menselijk.
Helaas wordt de levenskwaliteit en lengte niet zelden blijvend en flink aangetast, de kitten blijkft een "zorgenkindje "
We hebben diverse van deze zorgenkindjes opgenomen.
Schatten , zeer aandoenlijk en vergeet niet het spreekwoord "krakende wagens lopen het langst".
Zo hebben we een diertje wat een levensverwachting van enige maanden tot een jaar, vorige week na 14 (!) jaar verloren, iedere dag haar spuitjes met medicatie en tal van andere zorg en mede door deze zorg, liefde en aandacht een vrolijk diertje wat zich geliefd wist en waar we menig traan om gelaten hebben toen het einde daar was.
Had je er aan moeten beginnen, het blijkft koffiedik-kijken.
Het kost echter mogelijk heel veel extra kosten en moeite
die ook als je zelf uit zou vallen gecontinueerd moet kunnen worden.
Overweeg ook deze praktijkervaringen aub. en kies met wijsheid, verstand EN hart.
Kijk er voor uit dat je niet het leven maar het lijden verlengt.
Als je deze zaken in je beslissingen goed meeneemt, houd he het ook beter vol, consequent met je besluit om te gaan .
HEEL veel sterkte gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kitten van ons is er helemaal boven op gekomen,met 1 kleine kant tekening....door infectie is haar moteriek wat aangetast waardoor ze nu een scheef koppie heeft.

Heel veel sterkte!