Wat kan ik nog meer doen om mijn vermiste kat terug te vinden?

Sinds de avond van 3 augustus is één van mijn katten vermist. Normaal gesproken komen ze allemaal 's avonds thuis om te eten en blijven ze daarna binnen, maar die avond kwam deze kat niet.

Dit heb ik gedaan:

Ik heb gisteren de dierenambulance en het asiel gebeld om door te geven dat hij vermist is, dit zal ik morgen weer doen en blijven herhalen.

Ook zoek ik elke avond/nacht de hele buurt door en roep ik de kat.

De deur en het hek laat ik openstaan, zodat hij makkelijk naar binnen kan.

Ik heb advertenties geplaatst op internet en advertenties van gevonden katten bekeken, dit laatste zal ik blijven herhalen.

Dit doe ik morgen:

Flyers ophangen in de buurt en bij dierenartsen, dierenwinkels en supermarkten.

Alle dierenartsen in de omgeving bellen of ze op willen letten of mijn kat is gevonden.

De gemeente bellen of er een dode kat is gevonden.

Langsgaan bij de politie.

Langsgaan bij het asiel om zelf te kijken of de kat er is.

Alle mensen in mijn straat inlichten en vragen of ze in hun schuur willen kijken.

Kinderen vragen om te zoeken en op te letten of ze mijn kat zien.

Is er nog iets dat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik zag dat jij gereageerd had op mijn vraag verwachtte ik even iets heel anders, maar ik ben blij met je reactie.
Dank je :)
Rieneke1
13 jaar geleden
het enige wat ik nog mis in je lijstje is de plaatselijke dierenbescherming en amivedi bellen.
de duimen draaien dat je oudje snel weer thuis komt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dierenambulance heeft Amivedi ingelicht over de vermissing.
De dierenbescherming... heeft die ook iets me vermiste dieren?
Rieneke1
13 jaar geleden
bel voor de zekerheid zelf ook even met amivedi.
en ja, de db registreert ook gemiste en gevonden dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is je kat gechipt? Dan kun je hem misschien terugvinden op de site...
Denk heel erg aan 'm, vraag hem in gedachten terug te komen, vraag aan hem wat er is gebeurd. Wie weet krijg je 'antwoord', en ga je in de juiste richting zoeken...
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee, Rieneke, ik zal de DB bellen en Amivedi ook! Helaas is de kat niet gechipt... Maar ik denk inderdaad de hele tijd aan hem en ik verlies de hoop niet.
Bedankt allebei!
Rieneke1
13 jaar geleden
nog een paar tips: hou de site van het asiel in de gaten, en/of ga er regelmatig persoonlijk even neuzen.
vooral door de vele katten en kittens is het er een gillend gekkenhuis, en dan kan jouw kat er misschien wel eens doorheenglippen. verder hoop ik natuurlijk dat je kat snel weer terecht is, maar mocht hij langer wegblijven, bedenk dan dat de kat na 2 of 3 mnd uit de administratie van de instanties wordt gehaald, dus vernieuw je vermissing zo nodig tijdig.

Antwoorden (18)

Blijven hopen dat het beestje straks of morgen weer binnen wandelt.

Je doet er nu alles voor om hem te vinden en dat respecteer ik in je...
Maar meer kun je nu niet doen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat je nu vooral moet doen, is rustig blijven!
Je doet al meer dan genoeg om je kat terug te vinden.

Het kan voorkomen dat katten zomaar een paar dagen wegblijven en dan opeens weer terugkomen.
Hij kan vastzitten bij iemand in een schuur b.v.

Heb eventjes geduld, wie weet komt hij uit zichzelf terug.

Hou er ook rekening meer dat hij aangereden kan zijn. Dat is niet leuk om aan te denken, maar het is beter om er rekening mee te houden.

Ooit is mijn kat weg gegaan en nooit meer teruggekomen. Na 12 jaar kijk ik nog steeds of ik hem ergens zie. Gek he. Soms denk ik wel eens; had ik hem maar dood gevonden, dan kon ik er tenminste afscheid van nemen.

Ik wil je niet bang maken, maar hou rekening met het ergste. Ik hoop echt voor jou dat hij gewoon vrolijk uit zichzelf weer terug komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je echt overal in alle kasten gekeken?
Mijn kat heeft het gepresteerd om een lekker plekje in de kast te zoeken. Ik heb zonder iets te zien de kast op slot gedaan.Overal gezocht. 2 dagen later hoorde ik miauwen uit de kast. Kat heeft het overleefd, kast ook, na een flinke schoonmaakbeurt
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, vaak meegemaakt, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kat van mijn zus was tijdens een verbouwing in de kruipruimte gekropen en de werkmensen hadden dat niet door.Het luik ging weer op de kruipruimte en zus is een week lang op zoek geweest naar de poes,omdat een andere kat van haar maar op dat luik stond en eraan snuffelde kwam ze tot de ontdekking dat het beestje daar in zat. Hij had er gelukkig ook niks aan overgehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik heb echt overal gekeken waar hij zou kunnen zijn...
Ook ben ik bij opslagruimtes in de straat langsgelopen en heb ik daar geklopt en geroepen... Het is wel een oude kat, 14 jaar, dus misschien heeft hij zich wel ergens verstopt om te sterven... Maar vlak voor hij verdween zag ik hem nog en toen was hij aan het bedelen om eten en dat doet een stervende kat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed punt. Ik heb een soort 'kast' op mijn balkon (de deur is even hoog als bijvoorbeeld de voordeur) met daarboven een bovenlichtje. Mijn poes kreeg het voor elkaar om door dat bovenlichtje heen te kruipen, achteraf waarschijnlijk via de vensterbank en de bovenkant van het keukenraam. Nog nooit zo hard gezocht, we waren al beneden aan het zoeken of ze van het balkon was gesprongen. Maar wie verwacht nou dat zo'n beest door een gaatje kruipt dat ruim twee meter boven de grond zit? Ik vond haar toen ik nog één systematische ronde door het huis en over het balkon maakte en daarbij *iedere* afgesloten ruimte openmaakte, of ze er nou in kon zitten of dat dat volkomen onmogelijk leek.
De kat van mijn tante is meer dan twee weken weg geweest, en kwam zomaar in eens terug. Dus het beste wat je kunt doen is afwachten. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alleen afwachten neem ik geen genoegen.
Ik blijf hoop houden, maar ik zal actief blijven zoeken. Twee van mijn andere katten zijn ook heel lang weggeweest, en zijn ook terug gekomen, maar die heb ik ook heel veel buiten gezocht en geroepen en ik denk dat ze me zo naar huis hebben kunnen volgen...
Roep zijn naam bij garages in de buurt, ook als je dat al eens gedaan hebt. Ik heb er een van mij een keer na drie dagen teruggevonden. Ik had er al eerder haar naam geroepen maar katten kunnen ook vast slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze Vlek presteerde het om in haar jonge jaren meerdere malen om zes, zeven weken weg te blijven. Stond daarna bij voorkeur om een uur of drie 's nachts onder ons slaapkamerraam te loeien om onmiddellijk binnengelaten te worden. Hoe haalden we het in ons hoofd om haar te laten wachten...

Onderschat katten niet maar de weerstand tegen gemotoriseerd verkeer is nu eenmaal niet het sterkste punt van de felix domestica, oftewel de huiskat, zoals wij meerdere malen hebben ervaren. Hopelijk is die van jou inderdaad de eigenzinnigheid, die zich bij voorkeur middenin de nacht openbaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo, zes of zeven weken... Dat is erg lang.
Ik ben katten wel twee of drie weken kwijtgeweest en dacht ze toen al niet meer terug te krijgen. Nu ik informatie zoek over vermiste katten heb ik geleerd dat een kat die erg geschrokken is zich wel 8 tot 11 dagen op dezelfde plek kan verstoppen, zonder enig geluid te maken, uit angst te worden gevonden.
Pas na die tijd gaan ze zich weer verplaatsen om eten te zoeken en is er dus weer hoop... Ik verlies mijn hoop niet tot ik mijn kat terug heb, dat is zeker! + Voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn fantasie is dat ze min of meer onderhouden is op een alternatief adres en dat dat op een gegeven moment ophield of iets dergelijks. Hare majesteit neigt tot corpulentie en had na dat aantal weken een uiterst slank postuur. Verlies zeker de hoop niet te snel en heb vertrouwen in de overlevingsdrang van je kat!
Zoek echt goed in je eigen huis, in de tuin en in de schuur. Misschien zit hij ergens opgesloten, dat is mij ook al eens gebeurd. Vraag ook aan de buren of ze goed willen kijken in hun schuren en kasten.
Succes! :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn Wollie heeft dagen in een schuurtje een straat verderop opgesloten gezeten. Toen hij mij hoorde roepen (het zoveelste rondje door de buurt) gaf hij ineens antwoord en heb ik hem bevrijd. Mijn Rumen zat een weekend opgesloten in een bouwkeet en vloog er 's maandagsmorgens bij het openen van de deur als een gek uit (werd me later door de werklui verteld). Hij had zo'n dorst toen hij thuis kwam dat hij meteen de WC indook om te drinken inplaats van naar z'n bakje in de keuken te gaan, wat verder lopen zou zijn geweest.

Blijf dus zoeken en roepen. Er is nog hoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht een beloning doet buren actiever zoeken. Flyers door de bussen.

Toegevoegd na 7 minuten:
kattenluikje maken, volg je andere katten, speurhond inzetten, buurtkrantjes, regionale tv. Goeie foto en je nummer laten uitspringen, lange tekst weglaten.

Toegevoegd na 10 uur:
En misschien kun je meedoen aan dat nieuwe programma van Beau en Gerard op sbs6. Misschien willen ze even de foto in beeld brengen.
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Hou een wedstrijd onder de buurtkinderen met een mooie prijs bij vinden.
Rieneke1
13 jaar geleden
idd de buurtkinderen activeren, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die buurtkinderen worden er bij betrokken.
Die denken toch vaak net even aan andere plekken... En mijn andere katten laat ik expres de hele dag buiten in de hoop dat de vermist kat ze kan ruiken ofzo... + voor je tips!
Ik denk dat je niet veel meer KAN doen....Let er wel op dat het dierenasiel (in mijn woonplaats) een zwerfkat 14 dagen houd als zwerfkat en daarna het dier laat enten,steriliseren enzo en dan als herplaatsbare kat weer op websites zet (vaak met foto).Ik weet niet of ALLE dierenasiels dit doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kat was 5 dagen weg, naar alle waarschijnlijkheid eerst een aantal dagen wezen zwerven en vervolgens in de schuur van de buren gaan zitten. Blijf zoeken, roepen en vooral als het gaat schemeren dan laten ze vaak wat van zich horen. Als ze bv in een boom zitten en er niet uit durven is de kans groot dat hij door zijn angst de eerste 5 dagen niks van zich laat horen. Vaak na deze dagen, als hij echt honger krijgt, gaan ze klagelijk miauwen. Blijf dus de buurt afgaan! Succes, heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je antwoord.
Elke nacht ga ik de straat op om de kat te zoeken en om hem te roepen...
Ik ga zo weer.
Tot nu toe geen resultaat, maar ik blijf het doen tot hij terecht is!
Ga 's avonds tegen middernacht de straat op. Neem zijn favo eten mee, liefst iets wat flink geurt (zakje whiskas of zo).
Blijf dan zeker een minuut of vijf op dezelfde plaats staan, niet al te ver van je huis. Een kat zit 9 van de 10 keer in zijn eigen buurt, dat betekent, je eigen huizenblok.
Roep zijn naam, niet te hard maar wel zo, dat hij het zou kunnen horen. En wacht... luister naar de geluiden, en kijk goed uit je ogen.
Misschien is hij ergens van geschrokken, en zit nu bibberend weggedoken. Een kat kan zich heel goed verstoppen, en wordt dan apatisch van angst.
De stem van de eigenaar, in combinatie met een lekker luchtje, is dan vaak net het duwtje in de rug wat ze nodig hebben om in beweging te komen.
Sterkte, en laat je weten als het dier terecht is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je mensen van de Ergon aanspreken. Deze schoffelen immers heel veel langs kanten en struiken. Wellicht ook in jouw wijk? Het klinkt wat cru maar misschien kunnen ze wel wat voor je betekenen. Ze komen genoeg tegen. Ook gewonde dieren. Sterkte met het zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is een goed idee.
Ik sluit natuurlijk niks uit, ook niet als het te naar is om aan te denken...
Misschien een idee om ook Amivedi in te schakelen. Zij zijn speciaal voor vermiste dieren. Weet niet of er ook een Amivedi bij jou in de buurt is?

Is je kat ook gechipt?

Succes en sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij moet wel héél erg veel van je kat houden. Dit getuigt van echte liefde, en, het is misschien een magere troost, als je zoveel moeite doet voor een kat is dat uit liefde, misschien komt de kat ook wel juist daarom terug.
Om nu een goed antwoord op je vraag te geven: Veel meer kan je niet doen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn buren waarden ook hun kat al dagen kwijt en ze hebben ze gevonden achter garagebox levent en wel .
dus kijk echter ook in kleine hoekjes steegjes met een zaklamp misschien zit ze vast of geraakt ze niet weg .
veel sterkte toe gewenst .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bericht doorgeven aan www.amivedi.nl

kattebakkorrels van zijn bakkie,neer strooien bij je huis.
En de hoop niet opgeven en zoveel mogelijk iedereen het kenbaar maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kat is ook een keer weggelopen, en een week nadat hij weg was gegaan ben ik met een foto van hem langs de deuren gegaan en heb op straat gevraagd. En ja hoor, ik had er 1 te pakken, hij had hem over de dijk zien lopen. We zijn daar gaan zoeken, hoorde zijn belletje en hebben hem een soort van naar huis gejaagd. Je kan mensen ook vragen of ze de kleur van het bandje en geluid van het belletje in de gaten kunnen houden, tenminste, als hij een bandje draagt. Veel succes met zoeken. ;)