waarom komt er niet uit elk ei een kuiken?

we moeten dat doe voor iets van School.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor nederlands?

Antwoorden (5)

Alleen uit een bevrucht ei komt een kuiken en lang niet alle eieren worden bevrucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werkt hetzelfde als met mensen in principe, alleen leggen onze vrouwen de eieren niet.
Je moet eerst sex bedrijven, het vrouwtje bevruchten en dan komt het kindje. Eieren uit de winkel komen uit kippen die geen sex gehad hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrouwen "leggen" zeker wel eieren, elke maand eentje. Wordt die niet bevrucht, volgt er een menstruatie waarbij het eitje meekomt.
Wordt die wel bevrucht komt er een kindje. Bij kippen is het anders, die leggen bevrucht of onbevrucht een ei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar dan leggen ze dus geen eieren.
Omdat niet elk ei bebroed wordt.
En zoals al genoemd is ook niet elk ei bevrucht.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook het broeden op een ei geeft geen 100% garantie dat er ook een kuiken uit komt. Tijdens het broeden kan er vanalles fout gaan. De vogels kunnen schrikken en het nest verlaten waardoor de eieren afkoelen. Er kunnen ook problemen ontstaan met de luchtvochtigheid waardoor de eieren niet uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om het simpel uit te leggen als voorbeeld: een kip kan eieren leggen dat kan ze doen zonder haan, uit deze eieren komen nooit kuikens. Heeft de kip een haan in haar buurt en legt ze dan eieren dan zijn de eieren bevrucht en komen uit deze eieren wel kuikentjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ene ei is bevrucht en daar komt een kuiken uit en een ander ei kun je gewoon opeten. Dus het ligt aan de bevruchtheid.