Welke ziekte heeft mijn konijn?

Hallo iedereen ik heb dus een vraag, mijn konijn Nijntje *meisje 6jaar* heeft dus sinds 2 dagen geleden en scheef hoofdje en op foto's zien ze iets in haar hoofd zitten. Ze valt om en draait rond haar as en niest, maar ze eet nog goed. Zou mijn konijn een hersentumor hebben of een bacterië of middenoorontsteking of andere ziekte. Hopelijk weten jullie het.

Alvast bedankt

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Rieneke1
3 jaar geleden
Heeft je dierenarts geen enkele behandeling opgestart? Antibiotica? Anders second opinion bij andere dierenarts? Sterkte en beterschap voor je konijn.

Antwoorden (2)

Als ze "om haar as draait" zou je kunnen denken aan een evenwichtsstoornis. De foto is erg onduidelijk. Je kan zelf kijken in haar oren of er een vuil propje in zit. Dat kan je schoon maken, want het kan een oorontsteking zijn. Is dat echter niet duidelijk, ga dan naar de DIERENARTS.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hey elder161
Er zit niets in haar oren en we zijn naar de DA geweest maar ze weten niet precies of het een tumor, oorontsteking of bacterie is.
Ze zien iets in haar hoofd zitten, dus een foto is al gemaakt en wat zegt de dierenarts?

Als er iets mis is en dat blijkt uit haar gedrag aan de hand daarvan worden bepaalde mogelijkheden uitgesloten. Ons een vraag hier over stellen kan, de ervaring van de dierenarts zegt veel meer.
Als een dier zoals bv een kat met zijn kop scheef zit is er iets mis in de hersenen. Jouw konijn kan dit ook hebben.
Vraag aan de dierenarts ook of je konijn pijn heeft als je dat zelf niet merkt.
Goed eten - prima maar dat niesen is weer iets.
Overleggen wat je nu moet doen. Is er iets aan te doen of lijdt Nijntje zoveel pijn dat er een andere keuze moet worden gemaakt.
Goed nadenken en eerst vragen aan de dierenarts wat deze denkt.
Succes hoor @NenV
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hey jodokus52 Toen we naar de DA gingen wisten ze niet goed of het een tumor, oorontsteking of bacterie is. Ze heeft geen pijn zeggen ze omdat ze nog eet en drinkt maar op dit moment is ze moe en slaapt misschien komt dat door de medicatie maar we weten dus niet echt wat het is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@NenV
Heb je al gedacht aan advies van een andere dierenarts? Je wilt moet toch weten wat het precies is, het niesen ook. Dit schiet niet op, je kunt niets doen zolang je niet weet waaraan gewerkt moet worden.
Waarvoor medicatie als niet bekend is wat het echt is?