Mag men een poes van 13 jaar alle dagen een stukje rauwe beefsteak geven, is dit goed voor haar gezondheid ?

ze eet dit al vanaf ik haar uit het asiel gaan halen ben 11 jaar geleden. ze heeft aan één kant wel een nier die een beetje vergroot is. verder eet ze ook brokken en blikvoer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

De mening over Barfen (je kat rauw vlees geven) verschilt heel erg. In ieder geval adviseer ik om biologisch vlees te geven, of het nou rauw is of in brokjesvorm. Biologische brokjes zijn van betere kwaliteit, meer voedingswaarde en bevatten niet de hormonen en antibiotica die in bio-industrie vlees zitten.
Hier kun je vragen stellen aan mensen die ervaring hebben met barfen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=33526.0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als je haar dit al 11 jaar geeft en ze vind dit lekker
geef haar dit dan ook op haar oude dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is er tenslotte al 13 mee geworden, dus blijkbaar doet het haar goed! +1.
rauw vlees is natuurlijk, en goed voor je kat, met uitzondering van rauw varkensvlees, en vette vis moet je met mate geven.
rauw is goed om je kat op gewicht te houden, goed voor het gebit, en goed tegen blaasgruis.
als je kat rauw lekker vindt, zou ik het proberen uit te breiden.
naast brokken en natvoer geef ik kip, soepvlees, sucadelappen, sardines, kuikens, lamshart, muizen enz.
Rieneke1
13 jaar geleden
dit is echt wel een troetelkatje. 11 jaar dagelijks rauwe biefstuk is echt gek op je kat zijn.
Gewoon blijven doen toch? Laat ze lekker genieten van haar ouwe dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je met steak rauw rundvlees bedoelt ? Kan Prima Hoor , Ook meerdere Keren Per Week Je kunt al het vlees rauw geven . behalve varkensvlees i.v.m de virus aujeszky