kunnen katten lange tijd alleen zijn?

De vrijmarkt komt er weer aan, en sta elk jaar ruim 28 uur in het centrum, nu heb ik voor de eerste keer te maken met huisdieren.

Kunnen zij zeg maar van 29-04 (13.00 uur) tot 30-04 (18.30 uur) alleen zijn

Uiteraard met genoeg eten, drinken, en schone kattenbak

Weet jij het antwoord?

/2500

Ligt er maar net aan wat voor een kat het is. Heb je echt een huiskater die erg sociaal is, dan zal het niet goed zijn om die kat voor lange tijd alleen te laten. Onze kat kreeg daardoor namelijk enorm last van stress. (Zover je dat bij dieren kan bestempelen natuurlijk) Sinds die tijd zorgen we dat er of iemand elke dag even komt kijken bij de kat. (Een buurmeisje ofzo die dan even de kat aait en laat zien dat hij niet alleen is.) Of we brengen hem weg naar een soort pension waar hij ook aandacht krijgt. (En niet zo'n pension bij het asiel want daar kreeg hij altijd vlooien en wormen en diarree. We hebben ook een echte buitenkater die prima twee weken alleen kan zijn. Is ook niet zo'n sociaal dier en zelfs als we thuis zijn zien we hem bijna nooit. Dus als conclusie denk ik dat het goed is dat je zelf even nagaat wat voor een kat het is en wat hij kan hebben denk je.

De meeste katten kunnen wel een etmaal alleen zijn maar leuk vinden ze het beslist niet. Is het niet mogelijk een buurvrouw te vragen een uurtje bij de kat te gaan zitten, gewoon even aanhalen en praten? Nood breekt wet maar probeer het dier niet helemaal alleen te laten, het is best lang. Ik ben zelf ooit noodgedwongen een week weg geweest en de kater moest alleen thuis blijven. Mijn buurvrouw kwam elke dag een paar keertjes langs om even aandacht aan hem te schenken; dat ging heel goed, maar de kat vond het drie keer niks.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100