Kan ik rechtstreeks bij een boer in de regio Dordrecht / Hoekse Waard hooi- en strobalen kopen?

Wij hebben twee Vlaamse reuzen en ik vind het hooi en stro bij de dierenspeciaalzaak en/of de tuincentra erg duur. Ik heb ruimte om twee balen op te slaan, dus ik vraag mij af of ik ergens (zonder tussenkomst van detailhandel) hooi en stro kan kopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Uiteraard kun je hooi en stro direct bij de boer kopen. Vaak halen ze meer balen hooi en stro van het land af dan ze zelf gebruiken.
De rest wordt verkocht. De meeste boeren zullen er echter niet echt happig op zijn om maar twee balen te verkopen. Het liefste doen ze in een keer de hele partij.
De balen worden meestal gewoon via marktplaats aangeboden en kosten iets tussen de 3 en de 5 euro.

Let er wel op dat het hooi dat jij nu in de dierenzaak koopt, schoon hooi is. Als je een hooibaal koopt bij de boer, moet je deze goed checken aan alle kanten. Er moet niet teveel zand opzitten en de baal moet niet te zwaar zijn. Dan zit er waarschijnlijk teveel vocht in en heb je er uiteindelijk helemaal niks aan. Dit gaat namelijk snel schimmelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
Over dat hooi en stro in de winkel ben ik niet zo positief. Vaak ziet het er uit alsof ze de lege opslagschuur nog even hebben aangeveegd en dat in plastic zakjes gedaan.
Je kunt het best gewoon bij een (vee-)boer aanbellen, of anders bij een manege. Een zware baal is niet perse slecht. Trek een klein plukje uit de baal, en als dat muf ruikt: niet doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goede tip, Teusvh.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet echt een antwoord op mijn vraag, maar wel beste antwoord in verband met de gegeven tip.