Hoe komt het dat een hond niet ziek wordt van zwemmen in koud water?

Buiten koud, water is koud. Mijn hond springt zo het water in.
Hoe is het toch mogelijk? Hoe komt het dat de hond niet verkouden word en niet de koude rillingen krijgt? Gewoon lekker dartelen van blijdschap.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Uw hond is een echte bikkel!
Nee ik denk dat het komt omdat een hond een vette vacht heeft (net als je je hoofdhaar heel lsng niet wast)
Mischien ook omdat de hond in beweging is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

jouw hond word niet ziek omdat hij bwvs zijn kleding aan heeft.

een hond staat wat dat betreft wat dichter bij de natuur in de zin van dat hij beter ingesteld is op zijn omgeving hij heeft een lekkere warme vacht die hem tegen de kou beschermd.ook is hij lekker in beweging wat hem lekker warm houd al zou je hem in het water laten springen en daarna stil laten liggen zou hij het zeker koud krijgen en gaan rillen en er mischien wel ziek van worden.Ik heb zelf een kortharige hond(avatar)die gaat als het buiten vriest gelijk eerst ff rennen om warm te worden als we naar buiten gaan dan rent en dartelt ze eerst even een paar minuten voordat ze rustig gaat lopen puur en alleen om warm te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden hebben van nature een vette huid om hun te beschermen tegen de regen, dit zorgt er ook voor dat ze niet door en door nat worden. Zelfs niet als ze zwemmen.

Ook moetwn honden zelf leren om hun warmte te reguleren. Als het buiten vriest moeten wij een jas aan, anders krijgen we het verschrikkelijk koud. Bij een hond werkt dat heel anders. Ik heb zelf een pekingees en die hebben lang haar. De mijne wad laatst getrimt en rende en rolde nog doodleuk door de sneeuw. Ook vind mijn hond het lollig om door modderwater te rollen. Krijgt hij het niet koud van en is niet ziek geworden. Is gewoon hoe hun in elkaar zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt niet ziek van koud water!! Een hond niet en een mens ook niet! Echt een fabel
Je kan alleen ziek worden van virussen.

Toegevoegd na 3 uur:
Waarom een -? Ik antwoord met een feit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Precies! Van koud water krijg je het koud, dat is alles. Als je het té koud krijgt, raak je onderkoeld, en dat is gevaarlijk. Dat geldt voor een hond net zo als voor een mens. Het enige verschil is dat een mens sneller onderkoeld zal raken dan een hond. Maar ziek worden - nee, echt niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad! Mensen denken vaak dat je door kou ziek wordt Maar dat is een fabel
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat komt doordat je het vaak koud krijgt als je ziek bent. De werkelijke volgorde is dus: je wordt ziek, en daarvan krijg je het koud. De mens merkt: ik heb het koud, en ik word ziek. De mens denkt dus: ALS ik het koud heb, DAN word ik ziek. Die conclusie is onterecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He he...eindelijk eens iemand die het snapt. Ik roep ook al jaaaren dat je niet ziek van een tochtje of een beetje koude wordt.... Zo fijn om het iemand anders ook eens te lezen zeggen. Dikke +!
Mensen en dieren worden niet ziek van zwemmen in koud water. Bij de eskimo's hakken ze gaten in het ijs en gaan zwemmen. Aan zee wordt hier op nieuwjaar toch ook een koude duik genomen door honderden mensen? Die worden ook niet ziek.

Waar dieren en mensen wel ziek van worden is, als ze na het baden stil gaan zitten en onderkoeld raken.

Heb je dus een hond, dan mag hij zwemmen zo gauw het ijs gesmolten is. Uit het water gekomen, zal hij zich uitschudden, zodat het meeste water uit zijn vacht verdwenen is. Daarna moet hij in beweging blijven tot hij binnen op kan drogen.

Je moet een hond ook niet thuis wassen met shampoo, nooit, tenzij hij in iets vies heeft liggen rollen. Door het gebruik van shampoo wordt de natuurlijke vetlaag in de vacht aangetast en zal het water dieper en tot op zijn huid doordringen. Deze honden zijn dan minder beschermd.
Ivana