kan je een pup van 5 maanden 8 uur alleen laten ?

ik werk om de dag 8 uur

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.9K
tikrit
12 jaar geleden
NEE
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ABSOLUUT NIET!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb deze pup gekocht. omdat mijn andere maltezer er geen probleem mee had, weet ook dat het beter is van niet,maar soms kan het niet anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet dit nu echt met de caps lock aan? Jullie weten totaal niet hoe de hond leeft en getraind is, vind het een blijk van onkunde om zo te antwoorden.
Ivana
12 jaar geleden
Theo, getraind of niet, het is een zeer onnatuurlijke situatie voor iedere hond in iedere leeftijd. Ook zonder capslock: nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het egoistisch om aan een pup te beginnen terwijl je weet dat je zo lang van huis bent om te werken. Jij houdt totaal geen rekening mee met zo een jong diertje.
paulus811
12 jaar geleden
Wat is dat toch op GV met vragen die de grens opzoeken van wat je nog met huisdieren kunt doen?
paulus811
12 jaar geleden
En waarom eerst een hond nemen en het dán vragen? Doe het de volgende keer andersom, scheelt een hoop leed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een hond nemen als je er om de dag 8 uren niet bent? Een hond heeft gezelschap nodig.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Nee, een pup zeker niet, volwassen honden ook eigenlijk niet. Mijn honden gaan vanaf pup af aan naar de dagopvang voor honden, als wij de hele dag moeten werken. De hele dag spelen, slapen en nog veel meer met andere honden, meestal in een roedel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een pup heeft aandag nodig en verzorging..als je geen tijd hebt voor het beestje..neem hem dan niet...
je laat toch ook geen baby 8uur alleen thuis... ik snap die mensen niet die aan een hond beginnen terwijl ze er niet kunnen zijn ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens vraagsteller is het niet zo erg want er zijn mensen die hun hond en een bench doen, en die van haar kunnen gewoon door het hele huis lopen. alsof de honden dan ineens niet zo lang alleen zitten... er zijn altijd mensen die nóg onverstandiger met hun dieren omgaan, dus misschien dat het dan nog wel mee valt? er zijn ook mensen die verstandiger met hun huisdier omgaan, maar vind het raar dat je hier dan weer niet van hoort. maar goed, kan aan mij liggen. vraagsteller zou de eerste niet zijn die met de handen in het haar zit omdat de honden na jaren zogenaamd 'ineens' zich gaan misdragen als ze alleen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het proberen. Had een collega die ook een hond had die dat allemaal wel prima vond. Die ging dood, ze kocht een pup. Er van uitgaande dat deze hetzelfde gedrag en karakter als haar vorige hond zou hebben. Een ding: vergelijk nooit met je vorige hond, maar stap er altijd blanco in!
Gevolg in mijn collega's situatie: Hond is een 'probleemhond' en 'onhandelbaar'. Sloopt meubels, dus gaat overdag in de bench. Gevolg: hond raakt gefrustreerd en als ie los is vliegt ie honden aan.
Begin er gewoon niet aan als je dit soort dingen neit zeker weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou met een vreselijk gevoel op mijn werk zitten, trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk heb ik alle "goede" reacties al gelezen: Nee ! Eerst informeren, dan handelen. De ene hond is de andere niet. Een hond is een roedeldier, dat betekent niet alleen-levend (net als konijntjes, die worden ook gekocht =zo lief= en dan hun hele leven in een hokje en als ze "geluk" hebben met 2 vierkante meter gras, terwijl ook dit dieren zijn die in grote aantallen leven onder de grond in holen, niet in hokken op een balkon of in een tuin). Een hond van 5 maanden is een baby... Ik mis een antwoord, eigenlijk een vraag: hoe zit het met jouw geweten, als je tenslotte het antwoord al wist...
(@mila sorry, je staat hierboven, ik zie het ineens ...vreselijk gevoel...). En toch heb ik Goeie Vraag ingedrukt.... omdat steeds meer mensen het in hun hoofd halen om een hond te nemen die overdag alleen gelaten wordt (of soms met z'n 2-en) en dan in een bench opgesloten worden (die dingen heten niet voor niets "transport"-kooien/manden) en misschien lezen mensen deze vraag en bedenken ze zich....! Vraagsteller : "soms kan het niet anders" ??? realiseer je ook dat dit tenminste misbruik is, zo niet mishandeling... @theodbn : is geen kwestie van training, absoluut niet !

Antwoorden (10)

Nee! Dat is gewoon te lang zeker als de pup daar niet op getraind is. Je kan beginnen met iedere dag wat langer van huis te zijn zodat de pup daar aan kan wennen. Je verstoort wel het uitlaat ritme als je het beestje 8 uur niet kan uit laten. Hij zal zijn behoefte dan in huis gaan doen terwijl dit natuurlijk niet mag als je thuis bent. Erg verwarrend en niet handig en 8 uur is gewoon erg lang voor een jonge pup. Is er niemand die er op kan passen op die dagen en/of uit laten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het dier is al 5 maanden oud. Men had allang bezig moeten zijn met wijzigen het uitlaatschema naar tenminste 4 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan dus ook zijn dat de hond al gewend is aan 8uur alleen. Kunnen we dus niet zomaar bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de hond gewend zou zijn aan 8 uur alleen zou de vraag denk ik niet gesteld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pup zal zijn plasje en de rest ;) ook vast niet zo lang kunnen op houden. Onhaalbaar en niet goed zoals je zegt @Etab
Nee , in een nood geval moet het . Maar een pub moet zo om de 2 uur naar buiten . En ja de aandacht . Een pub heeft meestal veel aandacht nodig , gaat janken , z'n tanden zetten in je meubels . Zo iets moet je langzaam opbouwen , maar meer dan 6 uur alleen is meestal zelfs bij een volwassen hond al heel lang . Kan je niet , in je lunch tijd heen en weer ? Of een buur vrouw , vriend , kennis vragen 2x langs te gaan om de hond uit te laten . Ja met huis dieren bezint voordat men begint .Hebje misschien een tuin ? Of een balkon ? Maar pas op een jonge hond wil dingen onderzoeken , dus gaat door de heg heen , of onder de balustrade's vh balkon door . Het blijft moeilijk. Een bench misschien zou een tijdelijke oplossing zijn. Maar zeker niet ideaal . Ps zijn soms te huur bij een asiel , of dieren opvang . Succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Een pup overdag meer dan 3uur in een bench opsluiten is in mijn ogen misdadig.
In principe is dit goed te doen ware het niet dat je wel vanaf het begin had moeten starten met de training. Het is niet verstandig om je pup nu 'alla minuut' 8 uur alleen te laten. De pup zal gaan protesteren door te janken en hoogstwaarschijnlijk zijn/haar behoefte binnen te doen. In het ergste geval zelfs je spullen slopen in huis. Probeer de tijd langzaam op te bouwen met leuke speeltjes, zachte muziek aan of een kong. Een knuffel met jouw geur kan soms ook wonderen doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp de minnen niet.
Ivana
12 jaar geleden
Ik begrijp de minnen wel, al komen ze niet van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap ze niet, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@theodbn en @Sanne09 Dankjewel. Ik snap de minnen ook niet goed aangezien ik jarenlang met honden heb getraind dus een weloverwogen advies. Als iemand het er niet mee eens is... onderbouw het dan. Het is wel erg makkelijk om een min te geven zonder toelichting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het een hond aanwennen, inderdaad. Maar je maakt ze er echt niet gelukkig mee. Een hond is een roedeldier, leeft niet alleen. Ik zou met een rotgevoel op mijn werk zitten, wetende dat mijn hond alleen thuis zit. 8 uur lang. Nee, het zou mij niet eens om de behoeftes gaan, maar meer om de geestelijke en lichamelijke verveling die zo'n hond heeft gedurende de dag. gevolg: hond stuitert van energie als jij thuiskomt, en jij hebt er al een hele werkdag opzitten en je hebt lang niet zoveel energie om met je hond te delen.
Als je een pup aanschaft, doe je dat neit om hem vervolgens zo lang alleen te laten.
Kunnen we zo niet bepalen, we weten niet hoe de pup voor de rest is opgevoed.

Ben je al intensief bezig geweest met gewenning van langere tijd alleen blijven is er weinig aan de hand, ga je dit plotsklaps doen krijg je grote problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,zelfs voor een volwassen hond is dit te lang.

Een pup van die leeftijd moet nog zeker 4 a 5 keer per dag naar buiten en de pup heeft nog veel te leren qua opvoeding.

Daarbij is een hond een roedeldier die zijn roedel het liefst om hem heen wil hebben,dit wil niet zeggen dat je een hond nooit alleen kunt laten,maar hooguit 3 a 4 uur en echt niet langer,het liefst nog korter en pas als de hond gewend,opgevoed en zo goed als volwassen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een volwassen hond kan heus wel langer dan 4 uur alleen zijn hoor anders kun je als heen hond hebt zeker nooit meer een dagje naar de Efteling of naar het zwembad! Een hond kan makkelijk een dag alleen zijn als het maar niet dagelijks is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja,het kan wel,maar persoonlijk vind ik dat het niet hoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na natuurlijk kan het wel, je kan ze ook binnenhouden en in huis laten mesten en plassen zodat je het gewoon opruimt. er zijn ook mensen die hun hond nog langer alleen laten. so what? is het dan okay puur om de reden dat het kan? of moet het voor de hond zelf ook nog een beetje aangenaam zijn als je als eigenaar rekening wil houden met het natuurlijke gedrag van een hond, zijn behoeften (niet de plas en poep dus!) en de driften die elke hond heeft. iemand die zich wat verder verdiept in het gedrag en de psychologie van een hond en een goede baas wil zijn zal dit zeer waarschijnlijk nooit doen. het belang en welzijn van het dier (op elk vlak) staat namelijk boven alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies euca.
Een hond is een gezelschapsdier, niet alleen voor het baasje, maar ook voor de hond is het beter niet (te) lang alleen te zijn.
Als je niet in staat bent om iedere dag in het gezelschap van je hond te zijn en hem 8 uur lang alleen moet laten, raad ik je aan geen pup te nemen.
Het beestje is al zijn moeder kwijt geraakt en om hem dan ook nog een zijn reservemoeder te ontnemen, lijkt me niet raadzaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8 Uur is ERRRUG lang, en nee, dat kun je echt niet doen om redenen al eerder aangegeven.

Is er misschien een hondenliefhebben in de buurt die de pup kan uitlaten? Een uitlaatdienst misschien? Een hondenwandel groep? Kun je de pup niet meenemen naar je werk? Hij is overal liever als jij er bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen we onze oude hond in moesten laten slapen, die ook 2 tot 3 keer per week goed 7.5 uur alleen was hebben we een nieuwe hond genomen.
Wij wilde ook geen jonge pup maar hebben gezocht naar een iets oudere.
Wij hebben nu een labrador en die was ook 5 maanden toen we der kregen, ik heb de eerste 2 weken met halve dagen gewerkt omdat hij moest wennen daarna ben ik weer gewoon gaan werken dus was ze goed 7.5 uur alleen.
Ik wilde der niet in een bench doen omdat ik dat te lang vond, we hadden der in de gang gedaan, de eerste week ging dat heel goed ook niks geplast of gepoept, maar na 1 week ging het wat slechter ze had de vloerbedekking van de traptrede afgehaald.
Toen hebben we de garage half af gemaakt met draad zodat je het wel gemakkelijk weg kon pakken gewoon met haakjes dus.
Daar heeft ze nog maanden gezeten als we gingen werken tot het te koud werd, ze had der eigen speelgoed en der behoefte deed ze niet binnen.
Als we thuis kwamen gingen we wel gelijk lopen en spelen met der.
Het is daarna heel goed gegaan en nu sloopt ze eigenlijk niks meer en kan ze gewoon in de kamer. ze is nu 3.5 jaar en ze is nog steeds 2 a 3 keer per week goed 7.5 uur alleen en ze lijd er volgens mij echt niks onder hoor.
Ze is een vrolijk hond.
En ze heeft het vast beter als waar ze geweest is want ze zat altijd heel de dag op een heel klein balkonnetje, en alleen
s avonds gingen die mensen even met der lopen.
Hoop dat je wat hebt aan deze reactie na al die negatieve reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, natuurlijk kan dat niet als je logisch nadenkt.

je hebt al een hond die dagelijks om de dag zo lang alleen zit en je neemt er nog een pup bij omdat je andere hond er geen moeite mee heeft??

je zegt dat je weet dat het beter is van niet maar dat het soms niet anders kan.

het kan WEL anders als men zonder het idee 'ik wil, ik zal, en ik moet' #logisch# nadenkt, rekening wil houden met het dier, en zich vóóraf dit soort dingen realiseert.

spijtig te horen dat het én om een pup gaat, en om een hond die pup af is. wat mij betreft had je er helemaal niet aan moeten beginnen.

wil je alsnog rekening houden met je dier zoek dan iemand die ze uit wil laten (buren, nichtje weet ik veel wie) of schaken een uitlaatservice in die wel tijd en aandacht aan je dieren kan besteden op de momenten dat jij hiertoe niet in staat is.

dieren zijn levende wezens, en geen gadgets omdat ze zo schattig zijn.

.....ik heb er eentje bijgekocht omdat mijn andere hond er geen probleem mee had....
had je het in overleg gedaan voor je tot aanschaf over ging?
had dan 'overleg' gedaan over die 8 lange waar de hond alleen zit, voordat je nóg een hond om de dag structureel 8 uur z'n lot over laat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Een hond heeft veel aandacht nodig. Zeker als het een pup is! Hij of zij moet nog 5 of 6 keer per dag uit. Heb je hem al getraind om alleen thuis te laten?
Nog een vraagje: Waarom neem je een hond als je zoveel weg bent?