hoe vraag je aan iemand of je zijn hond uitlaten mag?

hallo ik ben een jonge van 13 jaar en hou heel erg van honden we hebben vroeger twee duitse herders gehad kimon en fellow maar die zijn nu dood gegaan en mijn zusje van 4 jaar is heel bang voor honden dus wil ik ze voor andere mensen uitlaten maar hoe vraag ik dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"mag ik je hond uitlaten?"

Antwoorden (9)

Ken je mensen in de buurt met honden? Dan zou ik er gewoon naar toe gaan en vertellen wat je hier schrijft.
Mag je ze dan uitlaten maak duidelijke afspraken over wanneer en hoe lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik gedaan die vrouw ken ik goed maar ze zegt dat haar hond dan niet mee wild gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi Heinstman. Vraag eerst, of je een paar keer met haar mee mag , wanneer ze haar hond uitlaat. Zo leert de hond jou kennen (vindt het daarna wellicht wel leuk om alleen met jou mee te gaan). De baas van de hond kan dan ook zien, of jij geschikt bent om , eventueel zonder begeleiding van een volwassene, met haar hond te wandelen. Het kan natuurlijk wel eens gebeuren, dat een andere hond niet zo leuk reageerd op de hond die jij bij je hebt en dat je dan wel weet hoe je moet handelen. Ik wens je veel succes hondenliefhebber!
Zoals hierboven geantwoord, maar nog een kleine aanvulling.
De vraag zoals je hem hier stelt is perfect!

Mocht je geen mensen in jouw omgeving kennen, kun je ook bij de supermarkt een briefje ophangen, met deze vraag en dan jouw telefoonnummer erbij (wel eerst even met jouw ouders overleggen natuurlijk).
Of in overleg met jouw ouders kun je een advertentie zetten op Marktplaats met daarin wel duidelijk vermeld om welke woonplaats het gaat.

Alvast veel plezier met het uitlaten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hang een briefje op in de supermarkt of buurtwinkel.
zeker oudere mensen zullen het een uitkomst vinden als je het uitlaten eens wil overnemen.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Heb je geen dierenasiel in de buurt waar je wat vrijwilligerswerk kan doen mbt uitlaten ed ???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga een rondje lopen tegen hondenuitlaattijd. Dat is meestel rond etenstijd (voor of na het eten) of bijv. 's avonds maar dat weet je vast wel want je hebt honden gehad.
Kijk welke hond je leuk vind en vertel dat je heel graag honden uitlaat! Vraag of je fikkie mag uitlaten, denk dat heel veel mensen dit geweldig vinden. Heb zelf ook een hond en er kwamen weleens meisjes van jou leeftijd aan de deur om de hond uit te laten: Hond blij, baasje blij, meisjes blij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Heinstman;

Misschien is er bij je in de buurt een hondenuitlaatservice actief. Ga er eens langs en vertel ze wat je wilt, misschien mag je wel eens mee. Met wat mazzel hou je er een leuk bijbaantje aan over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een plek waar veel mensen hun hond uitlaten en vraag of je een stukje mee mag lopen.Als je al een beetje hebt gebabbeld vraag je of je de riem even mag vasthouden.daarna vraag je of je misschien zelf een keer met de hond mag wandelen omdat je zo van honden houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ken je misschien iemand met een hond? aan die gene zou het het makkelijkste zijn om te vragen.

anders kan je een hondenuitlaatservice bellen, om te vragen of je een keertje mee mag! echt heel leuk joh, zeker in de vakantie.

veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf een jongen van 15 jaar oud, ik hou heel erg veel van honden, ik hou het om met ze te wandelen in me vrije tijd.. ik kende iemand die een kleine hondje heeft, ik vroeg het haar, ze zei oke, we maakten een afspraak, later ging ik haar nog x bellen voor een andere afspraak na 3 dagen, ze zei ik bel je wel, later belde ze helemaal niet, me vader was haar collega, ze wou het echt niet!!!

maar later kende me vaders zijn vriend een vriendelijke mevrouw met een lieve labrador, zij is altijd op 1 plek, daar ga ik soms, en vraag ik of ik de hond uit mag laten, dat vind ze geen probleem!!

probeer hetzelfde te doen als die van mij joch, het werkt echt!!!