Mijn dochterheeft een bull terrier die haar totaal isoleert. Ze kan niet weg dan blaft hij vreselijk.

Wie heeft een oplossing

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je dochter heeft deze hond dus al 6 jaar....6 jaar, waarin de hond geleerd heeft, dat, als hij zijn blaf opzet, het vrouwtje hem meeneemt, of dat ze bij hem blijft.
Als een hond ongewenst gedrag vertoont, zal je dit gedrag weg moeten trainen, en er iets anders voor in de plaats trainen.
Dit is bijna onmogelijk om in je eentje te doen, omdat de hond moet gaan leren, dat blaffen averechts werkt : en daar heb je iemand bij nodig, die je helpt.
Toch maar even terug naar de hondenschool, en raad vragen, en intussen moet ze zich aanwennen, geen uitgebreide afscheidsceremonie te maken als ze weg moet, en zéker niet de deur inkomen als de hond blaft....pas als hij stil is, mag ze binnenkomen, zodat in elk geval de reactie : blaf=vrouwtje binnen, wegdooft bij de hond.
Ook eerst van alles doen, voordat ze de hond begroet, en dan nog heel terloops.
Dit gedrag bestaat al jaren, het zal lang duren, vóór er echt verbetering vast te stellen zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

gewoon gaan. de hond laten wennen aan het feit dat ze terug komt. beginnen met kort weg (tientallen seconden) en opbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien is een anti-blafband iets voor haar.
heeft hier goed gewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 van mij, anti-blafbanden zijn gewoon martelwerktuigen. Als je hond blaft als je erbij bent en hij de band niet om heeft, geef je hem dan ook een harde schop?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het is bedoeld als een laatste redmiddel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan blijft mijn vraag: zou je als 'laatste redmiddel' je hond een harde schop geven iedere keer dat hij in jouw bijzijn om wat voor reden dan ook blaft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee nooit.
dat heeft totaal geen zin.
dan moet je geen huisdier nemen,vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, en dát is nou precies hetzelfde met een anti-blafband. Dan had je gewoon geen huisdier moeten nemen. Even wat leesvoer erbij, voorál voor het geval dat de dochter van cobie deze vorm van mishandeling overweegt: http://dieren.startpagina.nl/prikbord/3930163/wat-men-u-niet-vertelt-over-de-antiblafband
Die hond wegdoen.

Je laat je toch niet door een hond beknotten in je vrijheid!

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar het kan ook een goede smoes worden om ergens niet naar toe te gaan. En dan is het pas ernstig!! En zeker een reden om de hond weg te doen en terug te keren bij de mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scherp opgemerkt. Ik ken inderdaad mensen die een ander mens of een huisdier gebruiken als excuus voor hun zelfopgelegde sociaal isolement.