Vanaf welke leeftijd mogen katten voor het eerst de tuin in?

Ik vroeg mij af vanaf welke leeftijd mijn kittens voor het eerst de tuin in mogen (onder toezicht en zonder mogelijkheid dat ze ontsnappen). Op het geboorte adres zag ik dat moederpoes haar kittens wel eens mee de tuin in nam.

Ik zelf heb een tuintje van 2 bij 2 en heb het helemaal afgeschermd met gaas en dergelijke. Mogen ze al in de tuin snuffelen? Er staan geen planten en het is helemaal betegeld. Ze mogen dan uiteraard alleen even snuffelen met mooi weer. Het is zodanig afgeschermd dat ik er zelfs niet meer uit kan haha, dus ook de bovenkant van mijn tuin is afgeschermd. Dit komt omdat vorige bewoner vissen had en niet wou dat vogels en dergelijke de vissen zouden stelen.

Advies gevraagd? Ze zijn nu 9 weken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

ik zou nog even wachten tot ze hun tweede enting hebben gehad, gewoon voor de zekerheid.
daarna zou ik ze gerust onder toezicht buiten laten.
goed dat je ze veilig naar buiten laat gaan!
naarmate ze wat ouder worden kan je het misschien ook een beetje voor ze aankleden?
hier hebben ze grote planten in potten voor schaduw en het betere sluipwerk.
ook heb ik plantjes voor ze om aan te knabbelen, een uitkijktoren van stoeptegels, en een dik stuk boomstam.
veel plezier met de kleintjes!
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor je advies! Ik wacht tot dat ze hun 2e inenting hebben gehad en daarna mogen ze lekker rond snuffelen. Als ze ouder zijn haal maak ik het uiteraard wat leuker voor ze :)

Andere antwoorden (1)

als de kitten bij je komt wonen , en dat zal vanaf een week of negen zijn dan zou ik hem eerst in huis laten wennen en later pas aan de tuin