Mijn kat (10jr) wil niet meer eten? dwangvoeding spuugt ze uit , wat nu.?

Ben donderdag naar da geweest. Medicatie schildklier gekregen. Sindsdien eet ze niet meer. Ik heb steeds contact met da.
Zojuist besloten medicatie te stillen voor 1 dag , morgen (dinsdag) weer contact da. Ik wil echter graag weten of er mensen zijn die dit eerder hebben gehad.. dat een dier allergisch reageert op medicatie. En hoe krijg je haar aan t eten
Graag verzoek verwijderen en geen reacties meer

10 maanden geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Best ga je vandaag nog met het beestje naar de dierenarts! Niet eten is erg slecht voor een kat: zeker een wat mollige kat kan dan snel leververvetting ontwikkelen. Jouw katje is een senior, en zou goed aan nierfalen kunnen lijden. Dronk ze voorheen veel? Enfin, met gissen komen we nergens: je katje heeft bloedonderzoek nodig zodat een diagnose kan worden gesteld. Hopelijk komt het goed met het katje, laat je de uitslag nog even weten?
Rieneke1
10 maanden geleden
SuzyQ
10 maanden geleden
Dank je voor je reactie
SuzyQ
10 maanden geleden
Ik heb contact met da. Vandaag geen medicatie , aankijken , morgen naar da.
Ik ben zou graag meningen van mensen horen wat zij proberen als kat niet eten , allergisch reageren op medicatie. Ik heb contact met dierenarts , die tip hoef ik niet
SuzyQ
10 maanden geleden
Staat ook in mijn uitgebreide toevoeging
SuzyQ
10 maanden geleden
Blijkbaar was mijn toevoeging weggevallen , die heb ik nu opnieuw erin gezet.
Rieneke1
10 maanden geleden
Ik heb idd je toevoeging in eerste instantie niet gelezen. Je zou de soep van Gourmet kunnen proberen , veel katten vinden dat heerlijk.
Thecis
10 maanden geleden
Een kat kan wel degelijk allergisch zijn voor schildkliermedicatie. Niet eten (of slecht eten) en sterk afvallen zijn dan zeker dingen die je kan zien. Als het een gezwel betreft in de schildklier, is er ook een bestralingsmogelijkheid. Het voordeel is dat het heel effectief is en dat de kat daarna geen medicatie meer nodig heeft.
Het nadeel is dat het duur is en dat het volgens mij maar op 1 plek in NL echt goed gedaan wordt (zou moeten opzoeken waar ook alweer). Als de kat nog een paar jaar leeft daarna is de bestraling wel weer goedkoper omdat je dan geen medicatie hoeft te doen.
SuzyQ
10 maanden geleden
Ben gestopt met schildkliermedicatie , thiamacare. ze heeft nu zalf in haar oor voor meer eetlust. Ze oogt levendiger. Eerst maar eten dan rest bekijken. Operatie schildklier 7 maanden wachttijd. Er is ook een oorzalf voor schildklier heb ik ontdekt , da heeft die nu besteld. Eerste drie brokjes zitten erin ..
SuzyQ
10 maanden geleden
De soep is een goede tip, vloeibaar is misschien fijner