Waar kan je in de buurt van alkmaar met je hond zwemmen?

Het geestmerambacht mag de hond wel komen maar alleen aangelijnd en dan niet op de strandjes(begrijpelijk maar wel vervelend als je met hond wil zwemmen)
Maar waar kunnen we wel zwemmen met hond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (6)

Als ik dit lees:

Bij Noord-Scharwoude en Broek op Langendijk (respectievelijk noordelijke en zuidelijke ingang) vindt u het Recreatiegebied Geestmerambacht, langs S3 richting Schagen. Van oktober tot en met maart mogen de honden hier loslopen. Van 1 april tot 1 november alleen aangelijnd op de paden en zijn honden niet toegestaan op de ligweiden en op de strandjes, dus helaas niet meer zwemmen dan. Rond het meer zijn wandelpaden aangelegd. Er zijn geen routes uitgezet. Honden kunnen in het meer zwemmen.

Mag je toch buiten de zwemstranden en ligweides wel zwemmen? Ken het gebied niet, maar zo komt het over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Sprenk;

Er zijn gelukkig nog wel genoeg plaatsen in Noord-Holland waar je je hond in zee kunt laten zwemmen. Voordeel is dat het niet meteen diep is en ze dus makkelijk kunnen wennen. Ook is zeewater erg goed voor vacht en huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet zo goed bekend met de omgeving van Alkmaar, maar ik weet bijv dat in Noordwijk, aan het einde van de Astrid-boulevard, een hondenstrand is, waar je het hele jaar heen mag met je hond. Vanaf het parkeerterrein naar het strand hangen om de 5 m. poepschepjes, en beneden is een strandtentje vol drinkbakken, waar je eerst een mooie maat hondenkluif krijgt vóór je je bestelling doet.

Vraag eens tips bij je lokale hondenscholen : die mensen weten vast allerlei leuke plekjes bij jou in de buurt.

Trouwens : iedere hond kan zwemmen, hoor.
(ieder dier met 4 poten kan zwemmen....)
Als je hem eerst lekker gek maakt op apporteren, zwemt hij als een zonnetje om de bal te gaan halen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan naar het strand gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Henschotermeer tussen Heerhugowaard en Obdam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag eens na bij zwembaden... hier in Amsterdam zijn er speciale dagen dat je mag komen zwemmen met je hond ;-)