wat kun je het beste aan je sluierstaart vissen voeren?

het gaat al heel goed met mijn nieuwe visjes. ze zwemmen lekker rond enz. maar wat kan ik ze het beste voeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
bamibal
12 jaar geleden
Je hebt nu al een aantal vragen over vissen gesteld. Op GV zul je best goede antwoorden krijgen, maar ik raad je aan om eens een speciaal vissenforum op te zoeken. www.aquaforum.nl is heel goed!

Het beste antwoord

Er is speciaal sluierstaarten ZINKEND voer. In de bronnen kun je lezen waarom ze zinkend voer nodig hebben. Ze gaan anders lucht happen en dat kunnen ze vervolgens niet meer kwijt.
Algemeen goudvissen voer is daarom NIET goed voor ze. Ze moeten zinkend voer hebben, zoals in een van de bronnen ook is aangegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de familie sluierstaart zijn nogal wat soorten ( calico sluier, hemelkijker, buffelrug, moor enz.)en eigenlijk zoals je zelf al zegt, het zijn misvormde vissen.
Soms zijn ze zo misvormd dat ze een asymmetrisch lichaam ontwikkelen, als dat zo is, kan ingeslikte lucht niet meer normaal het lichaam uit en kunnen ze niet meer rechtop zwemmen.
Ook al zou je dan zinkend voer geven, dan nog kan het gebeuren, omdat vissen van nature altijd aan de oppervlakte voedsel zoeken en overal in happen/ proeven.
ook hierbij kan lucht in de vis zelf komen.
Dus ook bij het geven van zinkend voer, kan het toch gebeuren.
Gelukkig hebben niet veel sluierstaarten hier last van.

Andere antwoorden (1)

Geef ze drijvend voer van een goede kwaliteit.
Maar ook zo nu en dan diepvriesvoer, zoals muggenlarven, watervlooien, krill.
Vers kan natuurlijk ook!
Geef nooit meer dan ze in 10 min. opeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEE! Sluiterstaarten mogen juist geen drijven voer.. je moet zinkend voer hebben.
Sluierstaarten zijn kweek vissen. Die zijn in de kweek zo 'verpest' dat hun lichaam ingeslikte lucht niet via de darmen kan uitschei(t)(d)en. Na verloop van tijd hebben ze zoveel lucht in zich dat ze op z'n niet meer rechtop kunnen zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de familie sluierstaart zijn nogal wat soorten ( calico sluier, hemelkijker, buffelrug, moor enz.)en eigenlijk zoals je zelf al zegt, het zijn misvormde vissen.
Soms zijn ze zo misvormd dat ze een asymmetrisch lichaam ontwikkelen, als dat zo is, kan ingeslikte lucht niet meer normaal het lichaam uit en kunnen ze niet meer rechtop zwemmen.
Ook al zou je dan zinkend voer geven, dan nog kan het gebeuren, omdat vissen van nature altijd aan de oppervlakte voedsel zoeken en overal in happen/ proeven.
ook hierbij kan lucht in de vis zelf komen.
Dus ook bij het geven van zinkend voer, kan het toch gebeuren.
Gelukkig hebben niet veel sluierstaarten hier last van.