Hoe mijn bed beschermen tegen kattenhaar?

Onze witte kat mag in de weekenden bij me op bed slapen maar hij onthaard nogal.
Laatst al een laken gekocht om over het dekbed te leggen maar daar blijft alles ook in hangen, uitkloppen helpt niet en stofzuigen ook niet.

Is er een manier om mijn dekbed te bedekken met iets wat goed te stofzuigen is maar wat ook nog eens lekker zacht voor het beestje ligt?
Het stofzuigen van het dekbed gaat namelijk ook niet gemakkelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

ik heb ook een katoenen indialap over m'n dekbed, en in de winter een fleece deken.
ik heb geaccepteerd dat ik de haren er niet uitkrijg, harig schoon is ook schoon.
wat ik je wel aan kan raden is een schapenvacht op je voeteneind te leggen.
katten vinden dit een ideale slaapplaats, en het is vuilafstotend, en makkelijk te zuigen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
beetje valeriaantinctuur op de schapenvacht?
Ivana
13 jaar geleden
Mijn kat slaapt op een vetbed, een andere plek wil ze niet en het zuigt heel makkelijk. "Vetbed" is te koop in diverse diktes bij de dierenspeciaalzaak. Je kan het ook in de wasmachine wassen, zelfs op 70 graden en is na een draaibeurt in de centrifuge bijna direct droog.
Rieneke1
13 jaar geleden
idd een uitstekende tip ivana.

Andere antwoorden (8)

Ik gebruik op plaatsen waar mijn kat ligt altijd een vochtige raamtrekker en verwijder zo de haren.Je kan ook een plastic huishoudhandschoen aandoen maar vind ik zelf niet prettig werken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet een bord voor je bed met de tekts : VERBODEN TE ONTHAREN :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahah
wat je kan doen om zo weinig mogelijk katteharen te hebben is om je kat elke dag te kammen, want katten krijgen hun zomervacht en daarom heb je zoveel haren op bed. Er zijn veel manieren om katteharen te verwijderen van je bed bv je vingers nat/vochtig maken en dan alles op 1 hoopje "vegen" of met een vochtige raam trekker of met een vochtige (vaat)doek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer hem elke dag te kammen. Dat doe ik ook. Het helpt best goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je beschermt je bed het beste door de katten niet op je slaapkamer te laten. Koop een mandje.
Heb ik ook... Niet :)
Mijn bed is oranje want ik heb een rooie kater.

Ik ben er BIJNA aan toe om de slaapkamerdeur voor 'm dicht te houden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja haha, verwennerij voor de katten is t niet, die liggen ook prima op de bank in de kamer hoor, maar je bedoelde dus je eigen verwennerij :P
Nou, dan heb ik nog een tip, je hebt van dat plastic, kan je bij de Gamma wel krijgen. Gebruiken ze wel voor bescherming van je meubels als je gaat verven. Maakt wel wat herrie als je beweegt, en het is beetje statisch, maar dat is een kwestie van wennen haha.
Pas op dat je niet in slaap valt en je het plastic vacuum zuigt, dan zou je kunnen stikken ;) gr. Moi
Ik vrees dat het een bijna onoplosbaar probleem is, daarom mogen mijn katten ook nooit in mijn slaapkamer. Maar als je het toch heel graag wilt en alle suggesties die hierboven gedaan zijn, niet werken bij jouw kat, dan heb ik nog één suggestie: het laken na één nacht in de wasmachine doen en het vervangen door een ander laken. Omdat je kat alleen in het weekeinde op bed slaapt, gaat het maar om twee lakens en heb je geen enorme stapels was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn katten slapen ook vaak op ons bed, gezellig! Ik heb een katoenen laken (niet zo`n makkelijk te strijken exemplaar maar een goedkoop laken) die ik afborstel met zo`n witte kleding/meubelborstel met rode vulling die je slechts één richting op mag gebruiken, als ik het laken was doe ik wel wasverzachter in het laatste spoelwater zodat de kattenharen ook wat minder blijven kleven.
Ik heb verschillende van die kledingborstels, in elke kamer waar de katten komen één, zodat ik de bank, stoelen of spreien regelmatig en in ieder geval als ik er haren op zie kan afschuieren. Mij bevalt dit goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn kat wil aleen maar in zijn hangmat (aan de radiator), mischien is het wat voor jou kat, het is even uitproberen wat hij fijner vind dan jou bed. Ik kan makkelijk praten, maar mijn kat heeft heel lang op mijn bed geslapen... tot de hangmat er kwam! nu komt ze aleen op bed als ik bijv. te lang weg geweest ben en ze me gemist heeft, of waneer haar voer op is, of de kattebak moet verschoond worden etc etc, dus meer voor een wake-up call haha. mischien kun je een mandje met (dierenvel houden ze volgens mij niet van) een fleecedekentje (wel dik) er in leggen en op de vensterbank zetten. (ze kijken nogal eens graag naar buiten). of geef hem een eigen kussen, ligt ze op bed dan corrigeer je hem door hem elke keer terug te leggen op dat ene kussen. (beter 1 kussen dan heel je bed). of zet een stoel (poef etc) met zachte bekleding op je slaapkamer. er zijn heel wat optie`s, hopen dat je kat wat meewerkt hihi. succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
ik zou het probleem liever zo aanpakken dan elke dag haren op te ruimen.